خبرهای داغ:

برگزاری یادواره سردار حاج عباس سرخیلی به میزبانی مناطق نفتخیز جنوب

اولین یادواره سردار حاج عباس سرخیلی، از فرماندهان دوران ۸ سال دفاع مقدس به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۱۵۲
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه جنوب سپاه، مهندس شهرویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، مهندس گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، جمعی از جانبازان، آزادگان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس، جمعی از مدیران و کارکنان نفت جنوب، جمعی از مدیران شهری و استان و همچنین جمعی از فرماندهان و پرسنل قرارگاه منطقه کربلا و سپاه استان خوزستان در مجموعه فرهنگی امام رضا علیه السلام شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میریان، فرماندهان و رزمندگان خوزستانی را از بهترین و شجاعترین رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس خطاب کرد و گفت: سرداران بزرگی همچون مرحوم سرخیلی، در تمام طول دوران حیات پربرکتشان و به خصوص دوران دفاع مقدس، یادگار‌هایی از خود برجای گذاشتن که شاید نمونه آن هیچ گاه یافت نمی‌شود.

وی افزود: سردار سرخیلی، اولین فرمانده بسیجی تیپ زرهی سپاه خوزستان بود که مایه افتخار و مباهات همه بسیجیان بود.

فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به برخی ویژگی‌های سردار سرخیلی، او را الگوی تمام نشدنی برای همه جوانان خواند و اذعان داشت: تیپ زرهی سپاه اهواز، در دوران دفاع مقدس با خلق حماسه‌های بزرگی، نقشی کلیدی در از بین رفتن نقشه‌های دشمن و پیروزی رزمندگان اسلام داشت.

وی به بیان برخی خاطرات از زندگی مرحوم سرخیلی پرداخت و ادامه داد: سردار سرخیلی در طول دوران جنگ به عنوان فرمانده تیپ زرهی سپاه در خوزستان، به صورت مداوم از جبهه‌های بازدید می‌کرد و هرجا لازم بود به سرعت ادوات و تجهیزات سنگین را برای پشتیبانی از رزمندگان مستقر می‌کرد.

سردار میریان، توجه به اهداف دشمن و نقاط مورد هجوم دشمن را در شناخت جبهه خودی بسیار مهم دانست و اذعان داشت: توپخانه دشمن امروز، ولایت فقیه و جامعه روحانیون ما را مورد هدف قرار می‌دهد چراکه می‌داند با ضربه به روحانیون و ولایت فقیه، کشور را ما را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: باید به این موضع دشمن خوب توجه کرد و با تمام وجود در راه دفاع از ولایت تلاش کرد.

در ابتدای این مراسم، مهندس سعید آتشبار رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ضمن خیر مقدم به حضار و گرامی‌داشت عید ولایت امام زمان (عج) و هفته دفاع مقدس، شناخت و معرفی شخصیت سردار سرخیلی به نسل جوان را بسیار مهم خواند و گفت: مجموعه نفت در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده و مفقود الاثر، نقشی مهم در دفاع از اقتصاد کشور داشت.

وی همچنین با قرائت پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به این مراسم، بر توجه ویژه مدیریت مناطق نفتخیز جنوب به موضوع گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس تاکید کرد.

در ادامه، سردار سرتیپ پاسدار خادم سید الشهدا، با اشاره به برخی صفات و ویژگی‌های مرحوم سرخیلی، اخلاق نیکو و خوش‌رویی را مهمترین صفت سردار سرخیلی خواند.

وی افزود: دین اسلام و بعثت پیامبر اکرم بر اخلاق نیکو او پایه ریزی شده است و این صفت در بسیاری از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس همچون سردار سرخیلی بارز بود.

فرمانده قرارگاه کربلا سپاه شجاعت و جسارت در امر به معروف و نهی از منکر را دیگر صفت درخشان سردار سرخیلی خواند و ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب و پس از آن و در دورانی که کمتر کسی فکر امر به معروف و نهی از منکر در ذهنش داشت، سردار سرخیلی با شجاعت و با روی خوش این کار را می‌کرد.

وی اذعان داشت: راهکار رفع بسیاری مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه ما، توجه ویژه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که اگر از سردار سرخیلی الگو پردازی شود می‌توانیم شاهد بسیاری اتفاقات خوب در جامعه بود.

 اجرای گروه سرود زهراییون، شعرخوانی فرزند شهید محمد علی پور، مدیحه سرائی حاج رضا نبوی و آقای خردمندی از (آبادان)، شَروه خوانی حاج سهراب کاکاوند، از رزمندگان و دوستان دوران دفاع مقدس سردارحاج عباس سرخیلی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار