خبرهای داغ:

یادواره شهدای خانگی در سرخه برگزار شد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه گفت: یادواره شهدای خانگی با هدف ترویج فرهنگ شهید و شهادت در منزل مادران شهیدان حسنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۱۴۲
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای خانگی و دیدار با مادر و خواهران شهیدان حسنان به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه انجام شد.

طاهره فیض فرمانده این پایگاه مقاومت بسیج در حاشیه این یادواره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دفاع مقدس يادآور از خودگذشتگي، ايثار و فداكاري مجاهدان راه خدا است كه در راستاي دفاع جانانه از هجوم ددمنشانه دشمن به كشور به دفاع از كيان نظام اسلامي پرداختند و برگ زريني ديگر بر تاريخ افتخارات ملي افزودند.

او افزود: وظیفه خطیری در قبال تمام شهدا و ایثارگرانی كه در طول هشت سال دفاع مقدس تمام‌قد سینه ستبر كردند و در مقابل دشمن ایستادگی كردند، بر گردن ماست. وظیفه ماست كه پای صحبت‌های ایثارگران بنشینیم تا به بازگویی نقش‌های خود بپردازند و به عنوان منبع دست اول به شنیدن حقایق بنشینیم، این فضایی است كه مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاكید دارند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) با بیان اینکه برای  ترویج فرهنگ شهید و شهادت، یکی از وظایف و رسالت ما این است که با برگزاری یادواره ها، رشادت ها و جانفشانی های شهدا را به بهترین شیوه ممکن برای نسل های امروزی تبیین و به آنها منتقل کنیم، گفت: در این راستا یادواره شهدای خانگی و دیدار با مادر و خواهران شهیدان حسنان با حضور بسیجیان برگزار شد.

فیض اضافه کرد: این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، خوانش متن ادبی در مورد شهدا و سخنرانی فاطمه پیوندی مربی حلقات صالحین همراه و در خاتمه از مادر شهیدان حسنان تجلیل و قدردانی شد.

او یادآور شد: همچنین به همین مناسبت تیم گشت پایگاه در محدوده حسینیه شهدا، خیابان فیض، پارک ۱۳ آبان و بوستان معلم حضور یافته و نسبت به سه مورد تذکر لسانی اقدام کردند.

گفتنی است در این یادواره مادر شهیدان حسنان از اخلاق و رفتار شهید علی اکبر و حسن حسنان گفت. هر دو فرزند شهیدم در وصیت و گفته ها به خواهران خود حفظ حجاب را توصیه می کردند و می گفتند حجاب شما از خون ما رنگین تر است.

شهید علی اکبر همیشه به من می گفت وقتی من شهید شدم شما مراقب رفتار خود در مراسم تشیع و ختم من باشید گریه و زاری نکنید در مراسمات من آرام یاشید نگذارید تا دشمنان از رفتار شما شاد شوند.

در ادامه نیز مادر شهید از خصوصیات اخلاقی دو فرزند شهید خود و صبر و متانت آنها سخن گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار