خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا:

اتمام ماموریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه مرزی مراوه تپه

سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا از اتمام ماموریت 5 ساله این قرارگاه در منظقه مرزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۱۹
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

اتمام ماموریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه مرزی مراوه تپه

سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا در مصاحبه با خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات انجام شده این قرارگاه در شهرستان مراوه تپه گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا در شهرستان مرزی مراوه تپه در 5 عرصه عمرانی، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال معیشت و سلامت خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

وی با اشاره به خدمات عمرانی افزود: اجرای خط انتقال آب شرب به طول 13 کیلومتر، اجرای مخازن بتنی آب شرب، بهسازی چشمه آب شرب از اقدامات این قرارگاه است که با اجرای این خدمات در این 5 سال آب شرب 28 روستا پایدار شد. از دیگر اقدامات عمرانی نیز می توان به احداث حمام ضدکنه، بازسازی و تعمیر ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی، احداث دیوار بتنی و حریم سازی رودخانه به طول 100 متر، 4 مورد مطالعه طراحی پل تردد، 1 مورد احداث مدرسه، 4 مورد بازسازی مدرسه، 1 مورد کمک به تکمیل مسجد و 3 مورد بازسازی خانه محروم اشاره کرد.

نوروزی با بیان اینکه در عرصه تعلیم و تربیت نیز خدمات خوبی توسط قرارگاه انجام شده است، اظهار داشت: در عرصه تعلیم و تربیت 1000 بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان جامعه هدف توزیع شد و در بحث تجهیز مدارس ، برگزاری کلاسهای مشاوره، برپایی اردوهای مختلف و برپایی جشن تکلیف نیز خدمات قابل توجهی ارائه گردید.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: در عرصه فرهنگی و اجتماعی 150 سری جهیزیه به زوجهای جوان اهدا گردید و برگزاری محافل قرآنی، مراسمات ملی و مذهبی، یادواره های شهدا و برپایی اردوهای زیارتی و فرهنگی را می توان از دیگر اقدامات قرارگاه در این عرصه دانست.

سرهنگ نوروزی با برشمردن فعالیتهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا در عرصه اشتغال و معیشت عنوان کرد: یکی از دغدغه های این قرارگاه اشتغال جوانان می باشد و ما با برگزاری کلاسهای فنی و حرفه ای به آنان کمک می کنیم تا حرفه ای را یاد بگیرند و در آینده بتوانند وارد بازار کار شوند. برپایی کلینیک دامپزشکی و توزیع 5000 بسته معیشتی نیز از دیگر خدمات قرارگاه در این عرصه می باشد.

وی از انجام فعالیتهای مختلف در عرصه سلامت خبر داد و گفت: در عرصه سلامت توزیع 10هزار بسته بهداشتی را در این منطقه داشتیم و برگزاری کلاسهای سلامت ، درختکاری و برگزاری مسابقات ورزشی نیز از دیگر فعالیتهای انجام شده در عرصه سلامت در این منطقه می باشد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا در پایان خاطرنشان کرد: در طول این 5 سال ماموریت قرارگاه، با مشارکت دولت و مردم بالغ بر 20 میلیارد تومان هزینه اجرای طرحها در شهرستان مراوه تپه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار