مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد خبر داد؛
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: هم اکنون ۱۴ هزار رسانه در کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۴۰۶۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷



به گزارش خبرگزاری بسیج، ایمان شمسایی پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: عضویت افراد در سامانه جامع رسانه‌ها تسهیل شده است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ روزنامه، هشت هزار مجله، پنج هزار پایگاه خبری و ۲۸ خبرگزاری در کشور فعالند و فعالیت رسانه‌ای می‌کنند.

وی ادمه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از رسانه‌ها حمایت کند، ولی تعهد اصلی ما نسبت به مخاطب است، در حوزه‌هایی مانند مهندسان و پزشکان شاهد یک نظام صنفی واحد هستیم، اما متاسفانه در حوزه وسیع رسانه نظام صنفی مستقل و واحدی نداریم.

شمسایی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته یک ۱۰ میلیارد ریال به رسانه‌های کشور کمک شده است، افزود: سیاست دولت در حوزه رسانه بر این است که هم صنف و هم کار حرفه‌ای و محتوای مربوطه مهم است و نباید هیچکدام را فدای دیگری کرد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت:معافیت رسانه‌ها از مالیات لغو نشده است، اگر رسانه آگهی دولتی بگیرد از مالیات معاف است، ولی شرکت‌های خصوصی باید خود ۹ درصد مالیات را پرداخت کنند این معافیت شامل شرکت‌های خصوصی نمی‌شود.

شمسایی تصریح کرد: طبق ماده ۴۶ قانون مطبوعات صاحب امتیاز و مدیر مسئول موظف به بیمه کردن نیرو‌های خود هستند، اما برای آن نیز شرایط وجود دارد.

ارسال نظرات