مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان مطرح کرد:
زنجان _ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: از مجموعه اسناد جمع آوری شده از شهدا، ۲۳ هزار سند ساماندهی شده است که توسط کتابخانه ملی قابل دسترس همه پژوهشگران است.
کد خبر: ۹۵۴۰۴۷۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

ساماندهی ۲۳ هزار عنوان سند از شهدای استان زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج از زنجان، سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان زنجان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح تولیدات حوزه هنری و فرهنگی مربوط به دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: تولید ۱۵ فیلم مستند کوتاه، تولید ۲۰ نماهنگ کلیپ و تصویر، تولید دو جلد کتاب عکس از والدین شهدا، تولید ۱۵ عنوان نمایشنامه از نویسندگان استان، آغاز تولید مستند شهید «سرلشکر غلامرضا مخبر»، آغاز تولید مستند شهیده «فهمیه سیاری»، تولید مستند شهید ناسوتی و... از جمله تولیداتی هستند که در ایام برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان تولید شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به آثار مستند تولیدی در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی تصریح کرد: در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی ۱۵ عنوان کتاب و تاریخ شفاهی از فرماندهان ارتش، سپاه، جهاد و ناجا تولید شده است.

وی از چاپ و تولید یک جلد کتاب سند از اسناد قابل انتشار تیپ ۲۱۶ خبرداد و افزود: از مجموعه اسناد جمع آوری شده توسط ارگان‌های مثل سپاه، بنیاد شهید و ... ۲۳ هزار سند ساماندهی شده است که توسط کتابخانه ملی قابل دسترس همه پژوهشگران است.

سرهنگ موسوی به برگزاری جشنواره «افتخار من و افتخار محله» ویژه پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: این برنامه به عنوان الگودهی به جوانان در حال برگزاری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در مجموع سالانه بیش از ۶۳ عنوان کتاب توسط مجموعه فرهنگی حفظ آثار، سپاه و بنیاد شهید در قالب‌های مختلف تولید می‌شود، گفت: دو جشنواره مهم «صدف زخمی» و جشنواره «یوسف» در زنجان برگزار می‌شود.

سرهنگ موسوی به مستندات تولید شده در حوزه روحانیت نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه روحانیت جمع آوری همه اسناد مربوط به شهدا و رزمندگان روحانی با همکاری ستاد کنگره شهدا و بنیاد شهید انجام شده است.

وی از چاپ ۷ عنوان کتاب از زندگی‌نامه شهدای روحانی خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش و آموزش در همه دانشگاه‌ها دوره آشنایی با معارف و دوران جنگ تحمیلی در حال انجام است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار