خبرهای داغ:
یادداشت اختصاصی خبرگزاری بسیج در هفته دفاع مقدس ،

امنیتی که به قیمت جان شیرین حاصل شد را قدر بدانیم/ شهدا در میدان رزم، با ایمان به خداوند پیروز شدند

جنگ تحمیلی صحنه نبرد نابرابر میان دو کشور نبود بلکه زیبایی‌هایی از جنس اراده، ایمان، جانبازی در راه خداوند و بدون درنگ راهی جبهه‌ها شدن داشت. قصه شیرین بچه‌های جنگ رنگ سرخ بر تن کرد.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، روز‌های آخر تابستان که سپری می‌شد بچه‌ها در خیابان بیشتر بازی و شادی می‌کردند چرا که باید اول مهر ماه به مدرسه بروند و در کلاس درس حاضر شوند در جنوب کشور که هوا گرم است بچه‌ها بازی‌ها و شادی‌های کودکانه خود را زیر شعله‌های آفتاب انجام می‌دادند، صدای خنده‌ها در کوچه و خیابان‌ها به گوش می‌رسید زندگی عادی جاری داشت خورشید صبح زود می‌آمد و غروب جایش را به ماه تابان تحویل می‌داد، اما قصه چرخ زندگی به این آرامی و سادگی نچرخید.

۳۱ شهریور ماه بود با حمله رژیم عراق به کشور ایران و جنوب غرب، جنگ تحمیلی آغاز شد صدای خنده و شادی و بازی بچه‌ها از خیابان‌ها پر کشید اولش هم فکر نمی‌کردیم آنقدر جدی باشد و طول بکشد، اما قصه جنگ به آسانی تمام نشد شاید باورتان نشود روز‌هایی که خرمشهر قهرمان به دست دشمنان افتاد لحظه‌ای خواب آسوده بر چشم مردمان دیار نخل آفتاب نیامد.

تلاش برای بازپسگیری خونین شهر با مجاهدت و رشادت، دلیرمردان بی باک محقق شد، در کوچه و خیابان‌های خرمشهر که قدم می‌زدی پیر و جوان و نوجوان می‌دیدی که لباس رزم پوشیده و برای دفاع از آب و خاک و ناموس شبانه روز مقاومت می‌کنند، مقاومتی از جنس خون و به رنگ خون.

ترک زندگی فقط برای دفاع از ایران اسلامی 

شاید با حساب کتاب این روز‌ها اصلاً جور در نیاید خانه و کاشانه‌ات را ترک کنی به یک استان دیگر و یک شهرستان کوچک بروی که آنجا هدف آماج حمله‌های دشمن است اصلاً کاسب باشی یا بازاری، دانشجو یا محصل چرا باید به جنگ برویم، اما این سوال‌ها به ذهن رزمنده‌ها خطور نمی‌کرد.

آن‌ها گوش به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه و با هدف حفاظت و حراست از خاک و ناموس ایران اسلامی وارد میدان شدند میدانستند جنگ نابرابر است سلاح و مهمات به قدر کافی نداریم کشور آمادگی دفاع را نداشت تازه انقلاب کرده بودیم مگر می‌شد به اوضاع به آسانی سر و سامان داد، اما مردان و زنان نترس ایران به جهانیان نشان دادند اراده، ایمان، عشق به خداوند و کشور در مقابل هر رژیم و سلاح و مهماتی پیروز است.

در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از همه نوع رنگ زبان و نژادی می‌دیدی در جبهه‌های جنوب گردان‌های استان‌های دیگر ایستادگی می‌کردند می‌شد از لهجه‌شان متوجه شد که جنوبی نیستند لر، کرد، ترک ،بلوچ، عرب ، بختیاری همه و همه برای بالا بودن پرچم ایران اسلامی در شهرهای درگیر جنگ وارد عرصه نبرد شدند.

جنگ و جبهه برگ زرین دفاع مردمان این دیار از کشور است 

در طول دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم این خاک شد کودکی بچه‌های زمان جنگ با بچه‌های اکنون فرق دارد آن‌ها مشق عشق یاد گرفتند حالا که بزرگ شده‌اند و برای خود صاحب خانه و خانواده هستند قدر امنیت و آسایش را بهتر می‌دانند آن‌ها سختی دوران دلهره آور بمباران‌های شیمیایی بمباران‌های هوایی، آژیر خطر، تخلیه خانه‌ها رفتن به پناهگاه‌ها را با تمام وجود خود درک کردند امنیت برای آن‌ها به آسانی به دست نیامد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار