خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در جمع خواهران طلبه:

رویارویی سنگین در جنگ روایت‌ها / تشکیلات، انسجام لازم و تقویت جبهه رسانه ای راهکارغلبه بر دشمن است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی گفت: هم‌اکنون شاهد رویارویی سنگینی در نبرد روایت‌ها و جنگ ادراکی هستیم که جریان انقلابی باید هوشیارانه به آن ورود کند.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۴۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

رویارویی سنگین در جنگ روایت‌ها / تشکیلات، انسجام لازم و تقویت جبهه رسانه ای راهکارغلبه بر دشمن است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز در دومین روزهمایش توانمندسازی تبیین گران طلاب خواهر بسیجی (دوره شهید آرمان علی وردی ) که با همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و با حضور حدود ۸۰۰نفر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد تصریح کرد: در نبرد روایت‌ها و جنگ ادراکی شاهد رویارویی سنگینی بین جبهه حق و باطل هستیم که ضرورت دارد جریان انقلابی، هوشیارانه اما با تشکیلات و انسجام لازم و با تقویت جبهه و جریان رسانه‌ای خود به مقابله با صف دشمنان برخیزد. 

 

وی با بیان الزامات تحقق جهاد تبیین گفت: براساس معارف قرآنی، بیان حقایق و واقعیت ها و زمینه‌سازی برای هدایت بشر، ضروری و واجب است لذا جهاد تبیین را باید جدی گرفت.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هم‌اکنون جنگ، جنگ ادراک و تصویر است افزود: جریان رسانه‌ای غرب با مدیریت و تاثیر بر ادراک و تصویر، یک کار منسجم و تشکیلاتی انجام می دهد لذا در این شرائط اگرنارساییها و مشکلات خود را برطرف نکنیم، حتی صدای امام معصوم هم به جامعه و مردم نخواهد رسید همانند انچه در کربلا شاهد ان بودیم که صدای امام حسین (ع) در عاشورا در مردم اثر گذار نشد. 

 

وی تصریح کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب در مدیریت و انتقال خبر موفق عمل کرده‌است لذا باید بسط و تولید سواد سواد رسانه‌ای( قدرت تحلیل خبر) را با استفاده از فرهنگ و ادبیات قرآنی در دستور کار قرار دهیم چون جبهه باطل می‌تواند شخصی مانند امیرالمؤمنین علی علیه السلام را که عین صلات و نماز است را به عنوان یک شخص تارک الصلوه جلوه دهد و جلاد را به جای شهید به مردم معرفی می کند.

 

سعدی با اشاره به این‌که سازمان جهانی یونسکو برای سواد چهار مرحله را بیان کرده‌است گفت: خواندن و نوشتن، نخستین مرحله است اما مرحله آخرآن موضوع سواد رسانه‌ای یا همان قدرت تحلیل خبراست لذا یکی از راهبردهای ما باید افزایش سواد رسانه‌ای مردم باشد و جریان مؤمن و انقلابی باید در این موضوع نقش‌آفرینی کند.

 

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اجتماع بیش‌از 20 میلیون زائر در اربعین حسینی افزود: جریان غرب که اجتماعات چند نفره را به‌خوبی منعکس و رسانه‌ای می‌کند اما شاهدیم که این اجتماع بزرگ را سانسور و حذف می‌کند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش عالی مرحوم محقق نایینی در نظریه پردازی در فقه سیاسی گفت: ایشان نظام مشروطه و پارلمانی را بر پایه نظام امامت، خوانش کرد لذا هم اکنون نیازاست حوزه های علمیه به بازطراحی هندسه کلان حکمرانی بپردازند و باید حوزه های متناظر با هم، به فقه عرضه و بازخوانی شود . 

 

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، در فقه سیاسی کمتر از کتاب بزرگ تنزیه المله مرحوم نائینی نیست تصریح کرد: محقق نائینی نظام پارلمانی را به فقه عرضه کرد اما رهبر معظم انقلاب هندسه حکمرانی مبتنی بر شریعت و فقه را در این بیانیه طراحی و به قلم خود انشا کردند.

 

سعدی همچنین با اشاره به اینکه در موضوع کنترل و پایش قدرت با فقر نظریه روبرو هستیم گفت: در حوزه تولید علوم اجتماعی و و انسانی خیلی عقب هستیم که باید برای آن فکری کرد. 

 

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه باید با ادبیاتی که با ذائقه نسل جوان همنوا باشد حرکت کنیم افزود: باید با تولید محتوای مناسب به رفع شبهات آنها پرداخت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هم اکنون جریان انقلابی نیاز به یک انسجام جبهه‌ای دارد تاکید کرد: در تولید نظریه و تولید علم و همچنین در جریان سازی مناسب رسانه ای باید همت وتلاش جدی کرد و راهکار اصلی مقابله با جبهه غرب اجرای همین موارد است. 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی تمدن غرب با جمهوری اسلامی ، موضوع حقوق بشر و حقوق زن می‌باشد تصریح کرد اسلام تولید کننده مفاهیم اساسی مثل مساوات، حریت، برابری و ... است اما جهان غرب آنها را برداشته و با سوء استفاده از آن با ما چالش می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار