خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
امیری نژاد، عنوان کرد: داعش تهدید بالفعل سیاست های امنیتی آمریکا در منطقه است و آمریکایی ها در کشور سوریه، عراق و افغانستان به دنبال احیاء دوباره داعش و جریان تروریسم در منطقه هستند.  
کد خبر: ۹۵۳۹۲۳۳
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

 

قزوین_ دکتر مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در گفتگو با خبرنگار بسیج، به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: تحولات منطقه به دلیل گستره جغرافیایی و منابع سرشار انرژی همیشه آبستن حوادث بوده است.آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بازیگران دخیل در ایجاد بحران های منطقه ای همواره به دنبال ایجاد و گسترش تنش ها و فتنه ها در منطقه بودند. ایجاد درگیری های خودساخته و فرسایشی، جنگ درون تمدنی، جنگ نیابتی و حمایت از گروه های تروریستی و تندرو از جمله راهبردهای آمریکا در منطقه بوده و امروز راهبرد بی ثبات سازی به عنوان رویکرد اول آمریکا در سطح منطقه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: امنیت اسرائیل، دسترسی آسان به نفت منطقه، تشکیل ائتلاف های منطقه ای و جنگ نیابتی راهبردهای آمریکا در منطقه است. امروز آمریکا با از دست دادن عربستان سعودی به عنوان ائتلاف منطقه ای، به دنبال تشکیل ائتلاف جدید در منطقه است، در این راهبرد آمریکا به دنبال آن است که مخالفین خود را در منطقه از طریق کشورهای حامی خود با حضور غیرمستقیم در درجه اول ساقط و در صورت عدم موفقیت، دچار بحران های متعدد همچون جنگ داخلی کند تا به اهداف خود در منطقه دست پیدا کند.

امیری نژاد، داعش را تهدید بالفعل سیاست های امنیتی آمریکا در خاورمیانه دانست و گفت : در سال های اخیر طرح خاورمیانه بزرگ و معامله قرن آمریکایی ها در منطقه با هدف گسترش موقعیت جغرافیایی، امنیت و عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل با شکست مواجه شد و مقامات آمریکایی عامل اصلی این شکست ها را جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت می دانند. داعش به عنوان ماشین جنگی آمریکا در خاورمیانه توانست حضور آمریکا را در منطقه با ادعای واهی مبارزه با تروریسم موجه جلوه دهد و از سوی دیگر داعش تهدید بالفعل سیاست های امنیتی آمریکا در منطقه است و آمریکایی ها در کشور سوریه، عراق و افغانستان به دنبال احیاء کردن دوباره داعش هستند و به هیچ عنوان تمایل به نابودی تروریسم در منطقه نیستند.  

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا در پایان سخنان خود، به راهبردهای کلی آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: کاهش نفوذ منطقه ای ایران، احیای داعش، محاصره اقتصادی دولت سوریه، حدف حشدالشعبی در عراق، عدم برتری و قدرت گرفتن انصارالله در یمن، فشار اقتصادی به محور مقاومت و جلوگیری از ائتلاف سازی ایران، روسیه و چین از جمله راهبردهای کلی آمریکا در منطقه است. در واقع آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که با همه اقدامات خود در سال های اخیر امکان کاهش نفوذ ایران به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی را نخواهند داشت و از این رو به دنبال آن هستند که نفوذ اقتصادی ایران اسلامی در منطقه را کاهش بدهند.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها