برخی مدیران شهرری اجازه مصاحبه با خبرنگاران را ندارند!!
یکی از معضلات مدیریت در برخی ادارات شهرستان ری عدم استقلال و وابستگی آنها به تهران است و هر بار که برای پیگیری یک موضوع به این ادارات مراجعه کرده ایم مدیر مربوطه اعلام کرده است که باید برای انجام مصاحبه از مدیران بالادستی کسب اجازه کند؛ اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری از جمله این ادارات است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۲۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

از اواخر سال گذشته تا کنون که بیش از شش ماه می گذرد، علی رغم چندین بار  پیام دادن، شماره گذاشتن و مراجعه حضوری؛ مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری حاضر به گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج نبوده و در آخرین دیدار که حدود بیست روز قبل از اربعین موفق به دیدار جناب «نوروز تقی پور» در محل اداره میراث فرهنگی شدیم، ایشان حاضر به گفتگو با ما نشده و مصاحبه را منوط به کسب اجازه از استان کردند.  

مستقل نبودن ادارات شهرستان ری یکی از معضلاتی است که از چند سال گذشته تلاش هایی برای تبدیل این ادارات به اداره کل از سوی فرمانداران قبلی از جمله صفرعلی براتلو صورت گرفت.  براتلو فرماندار سابق ری، حدود 17 سال پیش در چنین روزهایی   اعلام کرد که فرمانداری برای استقلال ادارات اقدام جدی کرده است و باید تا پایان امسال ادارات این شهرستان مستقل و مدیران آنها به فرمانداری معرفی شوند.

براتلو گفت: ادارات گردشگری و میراث فرهنگی، محیط زیست، آب و برق تا چند ماه دیگر مستقل می شوند. اما با گذشت نزدیک به دو دهه هنوز هیچ تغییری در این حوزه صورت نگرفته است.

مرداد ماه سال 1399 نیز انوشیروان محسنی بندپی استاندار وقت  تهران، مصوبه هیات وزیران مبنی بر ارتقاء جایگاه روسای ادارات به معاون مدیرکل در شهرستان‌های دارای فرمانداری ویژه از جمله شهرستان ری را ابلاغ کرد.

  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، نیز با انتشار خبری اعلام کرد که استاندار تهران در این نامه نوشته است: با توجه به جایگاه و اهمیت شهرستان ری بواسطه قابلیت های تاریخی، مذهبی و فرهنگی، اقتصادی، وسعت سرزمینی و وجود پنج بخش و ۶ شهر ادارات این شهرستان به سطح معاونت اداره کل ارتقا یابند.

در این نامه آمده بود: با توجه به وجود صنعت نفت، صنایع بزرگ و کوچک و شهرک های صنعتی، بازرگانی، حمل و نقل، کشاورزی، دانشگاهی و صنایع و شرکت های اقماری و همچنین جایگاه فرمانداری شهرستان ری در سطح ویژه و جایگاه فرماندار در تراز معاون استاندار تغییر ساختار ادارات این شهرستان باید پیگیری شود.

محسنی بندپی نوشت: با استناد به مصوبه هیات وزیران مبنی بر ارتقای جایگاه روسای ادارات به معاون مدیرکل در شهرستان های دارای فرمانداری ویژه، از مدیران کل استان تهران خواست در راستای بهبود سطح خدمات رسانی به مردم و رفع موانع پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته، نسبت به پیگیری و تغییر ساختار ادارات متبوع خود در شهرستان ری به سطح معاونت اداره کل اقدام کنند.

بعد از براتلو، فرمانداران دیگری هم گریزی به این موضوع زدند اما هنوز اندر خم یک کوچه ایم و هنوز مشکلات زیادی در ادارات ری مطرح است و بسیاری از مدیران دستگاه ها حتی اختیار مصاحبه با رسانه ها را ندارند و باید از پایتخت و ادارات کل کسب تکلیف کنند.  

 و این؛

 شروع یک پروژه ای است که«روایت اول»  به جای انتشار از مبادی قانونی و منابع رسمی، از گوشی ها  و رسانه های خارجی بیان می شود؛ همان چیزی که چند سال پیش درخصوص گودبرداری در حاشیه برج طغرل هنگام گودبرداری برای احداث پارک به یک خبر جهانی تبدیل شد و پیش از اینکه رسانه های داخلی اجازه مصاحبه در این خصوص را از مسئولان ذیربط پیدا کنند، شبکه های ایرانی ماهواره ای صدها برنامه حتی پخش زنده از پیدا شدن اشیاء عتیقه در این محل به روی آنتن فرستادند و مسئولان ما هنوز در حال تکذیب کردن و تایید کردن بودند.

 

علی اشرف خانلری

 

 

.‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات