خبرهای داغ:
حجت الاسلام طیبی‌فر گفت : مقام معظم رهبری نیز به نشاط علمی، معنوی و سیاسی دانشگاه‌ها تاکید ویژه دارند که تحقق آن می‌تواند بسیار گره‌گشای مشکلات کنونی کشور باشد.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۳۳
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

نشاط علمی، معنوی و سیاسی دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار گره‌گشای مشکلات کنونی کشور باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حجت الاسلام طیبی‌فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم تنفیذ حکم مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی اظهار داشت: ماموریت پیامبر اکرم(ص) تعلیم کتاب و حکمت است.

وی در تبیین معنای صحیح حکمت گفت: حکمت به کاری گفته می‌شود که از لحاظ استحکام انسان را به جایی برساند که پذیرای هیچ فسادی نباشد. و به لحاظ اندیشه‌ای آنچنان محکم باشد که با فسادها فرو نریزد. لذا قاضی از آن جهت حاکم است که چنان استواری در برابر فساد به خرج می‌دهد که می‌تواند فساد را محکوم کند، همچنین ساختمانی مستحکم است که در برابر ناملایمات فرو نریزد و نیز به دهان شتر حَکَم می‌زنند که او را استوار نگه دارد. عقل هم نگهدار از فساد است. زیرا در نزد عرب، عقال آن چیزی است که زانوی شتر را محکم نگه می‌دارد و از چموشی او جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام طیبی‌فر افزود: امروز بحمدالله جوانان ما در بزرگترین المپیادها دست برتر را دارند و این نشان می‌دهد که ما در امر آموزش به نقاط خوبی رسیده‌ایم لکن باید به مسئله پرورش و تربیت نیز اهتمام ویژه داشته باشیم تا دانشجوی ما در باورها و اعتقادات و رفتار خود چنان مستحکم باشد که با چند وسوسه پناهنده به دشمن نشود.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: یکی از تاکیدات مکرر حضرت امام(ره) این است که دانشگاه‌ها باید مایه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی باشند.

حجت الاسلام طیبی‌فرادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به نشاط علمی، معنوی و سیاسی دانشگاه‌ها تاکید ویژه دارند که تحقق آن می‌تواند بسیار گره‌گشای مشکلات کنونی کشور باشد. لذا دانشگاه‌ها باید حتماً در این محورها حرکت کنند و ثمره کار دانشگاه‌ها طبق فرمایشات رهبری حتماً باید تربیت کادر نخبه برای انقلاب اسلامی باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دانشگاه جامع انقلاب اسلامی باید منهدم کننده نگاه بنیانی بی‌دینی دانشگاه‌ها باشد که علوم ذاتاً مسموم را تدریس و ترویج می‌کنند.

وی اهم ماموریت‌های نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه را به شرح زیر دانست:

  • شکل‌دهی گروه‌های معارف با هماهنگی دکتر قنبری
  • تایید محتواهایی که از منظر دین به موضوعات می‌پردازند چه علمی و درسی و چه نشریه و کتاب باشد
  • پیگیری بحث‌های تربیتی، اخلاقی و بصیرتی

حجت الاسلام طیبی‌فر با تاکید مجدد بر اینکه انتظار می‌رود خروجی فعالیت‌های فرهنگی ما طوری باشد که دانشجویان این دانشگاه از حکمت و استحکام لازم برخوردار باشند در زلزله‌های سیاسی و اجتماعی متزلزل نشوند.

ایشان در پایان صحبت‌های خود از زحمات جناب آقای حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی سرپرست پیشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر نمود و حجت الاسلام علی جعفرنژاد را به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی معرفی نمود.

نشاط علمی، معنوی و سیاسی دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار گره‌گشای مشکلات کنونی کشور باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار