دخالت کنید؛ اما در قانون‌گذاری؛ در حال حاضر حدود 8 هزار قانون بلااستفاده داریم که فقط برای قانون‌گریزی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۰۴
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حامد شیرخدا فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: علی‌رغم تمام نقاط قوت و کارهای تحولی مجلس انقلابی چند وقتی است به نام مردم، گفتمانی در بین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد که؛ «در همه امورات دخالت می‌کنیم؛ چون نماینده مردمیم.» و نقطه اوج آن تهدید یکی از ایشان بود که گفته‌اند: «در دهان آن‌هایی می‌زنم که می‌گویند نماینده نباید دخالت کند، من دخالت می‌کنم؛ چون نماینده مردمم.»

ذکر چند نکته در این مورد قابل‌بحث است؛

اول؛ این موضوعات در سال انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی برخی نمایندگان نمود بیشتری پیدا کرده است که شائبه انگیز است.

دوم؛ طبق اصل ۸۶ قانون اساسی نمایندگان محترم در اظهارنظر و بیان آراء کاملاً آزادند، اما در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود، نه نظرات خلاف قانون و دخالت در امور سایر قوا یا حتی افراد و اشخاص.

سوم؛ نماینده مجلس طبق نص صریح قانون بایستی خود را نماینده کل مردم بداند نه به نام همه مردم برای عده‌ای قلیل و این دخالت‌ها هم برای آن عده قلیل باشد.

چهارم؛ بدون شک یک نماینده بر تمامی امورات می‌تواند نظارت کند؛ اما وظایف قوای سه‌گانه و حدود اختیارات هر کدام مشخص است و دخالت غیر از نظارت است. دخالت است که باعث

کم‌رنگ‌شدن نظارت شده است و بر کسی پوشیده نیست که ریشه اصلی مشکلات کشور عزیز ما خلأ قانونی و عدم نظارت مناسب است. _ هر دو طبق جمع‌بندی فصل ششم قانون اساسی از اصل ۶۲ تا ۹۹ از وظایف اصلی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است._ نمایندگان محترم بحث دخالت را با نظارت طوری جابه‌جا کرده‌اند که خود هم پذیرفته‌اند وظیفه قانونی آنها دخالت است. البته حاصل این دخالت‌ها خانه‌نشینی مدیران انقلابی، کارآمد و دلسوز مردم مثل علیرضاها و جولان‌دادن سلاح‌ورزی‌ها است.

دخالت کنید؛ اما در قانون‌گذاری؛ در حال حاضر حدود 8 هزار قانون بلااستفاده داریم که فقط برای قانون‌گریزی مورداستفاده قرار می‌گیرند! چرا حقوق‌های نجومی قانونی بود؟ چرا بعضی اختلاس‌ها قانونی اتفاق می‌افتد؟ آرزوی دولت و ملت قدرتمند ایران اسلامی نظارت قوی و مستمر است که باز از وظایف شماست و البته نظارتی که منجر به معامله شود خطاست.

آقای قانون‌گذار مواظب باشید وای به حال جامعه‌ای که قانون‌گذار آن قانون‌گریز باشد_ به‌قول‌معروف هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای بر آن روز که بگندد نمک _ و همچنان که دشمنان این نظام اسلامی، اسلامیت نظام را نشانه رفته‌اند شما نیز جمهوریت نظام را نشانه رفته‌اید و بدانید صف شما از صف دوستان ملت ایران و انقلاب جداست و از پیشینیان خود عبرت بگیرید. (فاعتبروا یا اولی الالباب)

ارسال نظرات
آخرین اخبار