خبرهای داغ:
استان خوزستان نیز همه ساله میزبان زائرین اربعین سیدالشهداء (ع) است از این رو پای خاطرات موکب‌دار خوزستانی که از این خدمت بی‌منت و تفحص شهید در روز اول تاسیس موکبشان می‌گوید، نشستیم.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

پیاده روی اربعین یک حرکت اجتماعی و راهپیمایی جهانی است و محبان امام حسین (ع) با این حرکت علاوه بر زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) تصویری از عظمت دین اسلام و عشق به اهل بیت را به دنیا نشان می دهند.

مراسم پیاده‌روی اربعین که هرساله باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود فرصتی بزرگ برای اتحاد مسلمانان دنیا و معرفی امام حسین (ع) به جهانیان است.

از استان خوزستان نیز همه ساله چهره‌های مختلف در خدمت به زائرین حاضر می‌شوند تا با برپایی موکب به زائران سیدالشهدا(ع) خدمات رسانی کنند.

خادم الحسین (ع) «محمدرضا حردانی» متولد ۱۳۶۷ یکی از موکب‌داران اهوازی است که از سال ۱۴۰۰ تا کنون در موکب ام البنین در مسیر مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی کرده است. با او گفتگو کردیم تا بیشتر با حال و هوای موکب داری آشنا شویم.

چه شد که موکب را تاسیس کردید و از خاطره روز اول راه‌اندازی موکب برای ما بگویید؟

موکب ام البنین، به زوار امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند. که در سال ۱۴۰۰ به اتفاق یکی از دوستانم اقدام به تأسیس موکب کردیم، و گروه جهادی نیز تشکیل دادیم که سه موکب زیر نظر یک موکب در مرز چذابه خوزستان، کربلا و در خراسان رضوی بمناسبت شهادت امام رضا(ع) برای خدمات رسانی به زائران خدمت میکنیم.

روز اول احداث همزمان با حفاری زمین و جای‌گیری، موکب ام البنین در مرز شلمچه، با صحنه ای روبرو شدیم که شک داشتیم تصویری که روبروی ما است آیا واقعیت دارد؟یا خیر؟ با پیرغلامان هیئت موکب تماس گرفتیم و خودشان را به موقعیت احداث رساندند با تفحص بیشتر تصویر برای ما نمایان‌تر شد به این صورت که با پیکر شهیدی دست بسته به واسطه سیم خاردار مواجه شدیم.

در ادامه با جستجو پیکر پاک شهید به واسطه پیرغلامان امام حسین(ع) و اطلاع به اداره بنیاد شهید استان خوزستان پیکر این شهید بزرگوار را تحویل دادیم.



در موکب چه خدماتی به زائران حسینی ارائه می‌دهید؟

 

روزانه حدود دو هزار اطعام حسینی بین زوار توزیع میکنیم که شامل: صبحانه ، ناهار، شام است، که توسط ۴۰نفر از خادمین ثابت متشکل از آقایان و بانوان طبخ و آماده می‌شود.
وی ادامه داد: در کنار پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی از جمله عزاداری نوحه خوانی، زیارت عاشورا، سخنرانی و همچنین اقامه نماز در این موکب برقرار است.

علاوه بر این، در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، با اهداء هدایایی با مفهوم و موضوعات حجاب طراحی می‌شود و با دعوت از گروه سرود در محل موکب به اجرای برنامه های متنوعی می‌پردازیم و کتابهای متناسبی نیز توزیع میکنیم.

 

 

زیباترین صحنه‌هایی که در زمان موکب داری دیدید چه بود؟

از زیباترین صحنه های که دیدم، خدمت کردن همه سنین در مواکب هست، مثلا؛ در همین موکب خودمان پسر بچه ۴ساله از زوار اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‌کند.

حرف آخر ؟!
خداروشکر سعادت بزرگی نصیبم شده است که خادم زوار امام حسین(ع) باشم.
امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد رهرو شهیدان، امامان، رهرو امام(ره) و انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها