خبرهای داغ:

اعتماد به توان داخلی، تنها عامل شکست تحریم‌ها است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: مهمترین نکته در دولت فعلی، اعتماد به توان داخلی است که نشان داد می‌توان با اتکا به توان داخلی، تحریم‌ها را شکست داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۲۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان علیرضا دانشی ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم، نگاه جدیدی در کشور حاکم شد و آن تلاش به ایجاد تغییر به نفع کشور با اتکا به توات داخلی است.

او می‌گوید: در ۶ ماه نخست دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی‌ها به سرعت انجام شد و توانستیم در کمتر زمان ممکن خود را برای تغییرات بزرگ آماده کنیم و با ثبت یک رکورد جدید خود را برای شرایط بازگست به پیش از تحریم‌ها آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت پروژه توسعه ۲۸ مخزن گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسعه میادین به خصوص میادین کمتر توسعه یافته در برنامه کاری قرا گرفت.

به گفته او میدان کبود با دارا بودن دو مخزن بنگستان و آسماری، از جمله میادین کمتر توسعه یافته بود که با کمک پیمانکار داخلی و همچنین تجهیزات داخلی، در برنامه کاری قرار گرفت که در قالب این طرح حفر ۶ حلقه چاه جدید دستور کار شد که ۵ حلقه آن عملیاتی شد و امروز شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

دانشی می گوید: از نکات مثبت نفت میدان کبود، این است که دارای کیفیت خوب و نفت سبک در هر دو مخزن است که علاوه با ارزش بالا نسبت به نفت دیگر مناطق، در پتروشیمی نیز هزینه کمتری دارد.

او گفت: توجه به میادین کمتر توسعه یافته و شناخت دقیق‌تر میادین، مخازن و چاه‌های نفت، پای کار آمدن نیرو و توان داخلی با اعتماد به شرکت‌های داخلی، استفاده از کالا‌های ایرانی که در طرح توسعه میدان کبود، ۹۹.۵ درصد از تولیدات داخلی استفاده شده است.

این مقام مسئول میزان سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان کبود را ۷۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در سال گذشته برای اولین بار مزایده گاز‌های جمع آوری شده در سطح مناطق نفتخیز جنوب که باید برای میدان کبود نیز از اکنون برای جمع آوری گاز‌های همراه نفت در این میدان نیز برنانه صورت پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار