خبرهای داغ:

صدوراسنادمالکیت موقوفات خوزستان پس از۹۰سال

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بعد از ۹۰ سال سند مالکیت برای اراضی موقوفه خوزستان صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۴۳
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر ثبت مالکیت تمامی املاک موجود در استان گفت: انجام معاملات با سند رسمی باید در بین آحاد جامعه نهادینه و ترویج شود؛ چرا که رعایت این مهم از تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی جلوگیری می‌کند.

علی دهقانی بیان کرد: انجام حدنگاری و ثبت اسناد مالکیت در پیشگیری از جرائم و اختلافات در خصوص اراضی ملی و کشاورزی پیشگیری می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌‍‌ایم‌که صدور اسناد معارض صفر شده است و هر چه در طرح کاداسترجلوتر برویم به نفع و سود مردم اقدامات بیشتری انجام می‌شود.

دهقانی با تاکید بر اینکه باید برای جامعه مزایا و محاسن استفاده از اسناد رسمی و تفاوت آن با اسناد عادی روشن و تبیین شود اظهار کرد: ثبت عرصه‌های کشاورزی نیز در استان باید به صورت صد درصد انجام گیرد تا دیگر شاهد تخلف و اختلافی در این حوزه نباشیم.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: ۵۴ درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری و بعد از ۹۰ سال سند مالکیت برای اراضی موقوفه استان صادر شده است.

مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک خوزستان بیان کرد: طرح کاداستر (حدنگاری) برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی خوزستان انجام شده و نیم درصد باقی مانده به دلیل اختلاف بین اوقات و ثبت اسناد است که به زودی این اختلاف نیز برطرف می‌شود.

محمود بهرسی افزود: همچنین ۱۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های وقفی استان سند دار شدند و حدنگاری ۷۰ هزار هکتار از اراضی موقوفی استان باقی مانده است.

سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با بیان اینکه با پشتیبانی دستگاه قضایی استان قطعا می‌توان در اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی موفق شد گفت: تکمیل صدور اسناد مالکیت اراضی ملی خوزستان با اجرای قانون رفع تداخلات انجام می‌شود و صدور اسناد کشاورزی استان نیز باید هر چه سریعتر به اتمام برسد.

زمان خوب بیان کرد: با تغییر کاربری‌ها روز به روز زمین‌های کشاورزی کوچکتر می‌شود و نزاع‌ها برای تعرض به این املاک بیشتر می‌گردد که با انجام حدنگاری می‌توان این تخلفات را کاهش داد.

وی گفت: در حوزه ثبت شرکت‌ها ارایه خدمات الکترونیک به بالای ۹۸ درصد رسیده است و تا پایان سال ارائه خدمات مکانیزه به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان اظهار کرد: با ایجاد سامانه "ثبت من" تمام خدمات ثبت اسناد بر این بستر منتقل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار