خادم الحسین «جواد نوری کاخکی» در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده نیت کرد که زائر کربلا شود. با اینکه امسال تصمیم به تشرف به این سفر معنوی را نداشت اما همه کارها به صورت غیر منتظره ای درست شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۰۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

او که ساکن  شهر اندیشه تهران است، می گوید: من پیش از این 13 سال در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردم اما امسال به خاطر گرمای بیش از حد هوا احساس کردم توان حضور در راهپیمایی را ندارم و تصمیم گرفتم به زیارت نروم؛ اما توسل به شهید صدر زاده موجب شد که با یک اتفاق ساده امسال از فیض این برنامه بزرگ معنوی محروم نمانم.

نوری کاخکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛  ادامه داد: حدود دو هفته مانده به اربعین یک پیامک برایم آمد که شرکت جوان سیر ایثار برای جابجایی زوار امام حسین (ع)  در مسیر   پایانه های مرزی و شهر های اطراف به تعدادی راننده نیاز دارد و من هم با عشق پذیرفتم و ثبت نام کردم روزدوشنبه به شرکت رفتم  ماشین را تحویل گرفتم و کار را شروع کردم و تا پنج روز بعد از پایان مراسم اربعین برای جابجایی و انتقال زوار امام حسین(ع) در اینجا می مانم. هر چند امسال از پیاده روی باز ماندم، اما رانندگی برای زوار امام حسین هم شیرینی خاص خودش را دارد.

مسافت مرز خسروی تا کرمانشاه حدود 200 کیلومتر است و هر روز در این مسیر دو - سه تا سرویس جابجا می کنم و از زائران اباعبدالله می خواهم ما را دعا کنند سال دیگر هم اگر زنده ماندیم نوکری عاشقان سیدالشهدا(ع) را بکنیم.

او افزود: از روزی که زائران پیاده روی اربعین به سمت نجف و کربلا حرکت خود را آغاز کرده اند من هم با یک دستگاه مینی بوس اقدام به جابجایی صلواتی زوار اربعین حسینی  در مسیر شهرها و پایانه های مرزی می کنم.

 نوری کاخکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی صدر زاده ؛  ادامه داد: این شهید بزرگوار بچه محل ماست آنها اصالتا خوزستانی هستند اما از8 سالگی در محل ما زندگی می کردند و خانه شان در شهرک کهنز شهریار است؛ شهید  صدر زاده ظهر روز تاسوعا به شهادت رسید. در سالروز شهادت او بیش از 10 هزار نفر در شهرک کهنز شهریار برایش عزاداری می کنند؛ من در سالگرد شهادت مصطفی نیت کردم و از امام حسین (ع) خواستم که آقا جان! امسال هم ما را بطلب تا به پابوس شما بیائیم.   

 این خادم امام حسین(ع) گریزی هم به دوران دفاع مقدس زد و گفت: شهر مهران که الان خیلی از مردم برای زیارت کربلا از این شهر عبور می کنند، شهر مقدسی است و جوانان و مردان زیادی در این شهر برای دفاع از کشور به شهادت رسیدند. من هروقت از  شهر مهران عبور می کنم بدون وضو وارد این شهر نمی شوم؛ بغض لحظاتی گلوی آقا جواد را می گیرد و مکث می کند؛ سپس ادامه می دهد: اینجا جای مقدسی است. وجب به وجب آن شهید دادیم؛ خون دادیم؛ ما برای انجام عملیات شناسایی زیر دو تا از قبرهای  قبرستان مهران   را   خالی کرده بودیم و شب ها برای استراحت و کمین در آنجا مستقر می شدیم.

امروز هم جوانان نسل جدید چیزی کمتر از نسل اول انقلاب ندارند و آگاه تر و پخته تر هم  هستند. ما فکر می کردیم آن نسل انقلابی از بین رفت و تمام شد اما نسل جدید امروز از ما جلوتر هستند  مدافعان حرم از همین بچه های  دهه هفتادی و هشتادی هستند که افتخار آفریدند.

او در پایان خاطرنشان کرد: این نعمت  و این  آزادی که امروز ما به راحتی با جمعیت میلیونی به کربلا می رویم مفت و مجانی و راحت به دست نیامده است. هشت سال جنگیدیم و پای آرمان هایمان ایستادیم و از جان گذشتیم و امروز می بینیم که راه کربلا هموار شده و مردم کشورمان و سایر کشورهای دور و نزدیک در این رویداد بزرگ معنوی شرکت می کنند و  جهان از این اتحاد و همبستگی  مسلمانان در حیرت است.  

 

گفتگو – مهدی خانلری/ خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج

 

ارسال نظرات