مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان خبر داد ؛
زنجان _ مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان از پلمب هشت بنگاه متخلف در اجرای طرح ساماندهی مشاوران املاک خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۱۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

پلمب واحد های مشاور املاک متخلفبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا مظفری گفت: در راستای طرح ساماندهی مشاوران املاک و تشدید نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی، هشت بنگاه پلمب شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: این واحد‌های پلمب شده در پی بازرسی روز گذشته در قالب گشت مشترک از واحد صنفی مشاوران املاک صورت گرفت.

رضا مظفری بیان کرد: این واحد‌ها به دلیل نصب نکردن نرخ‌نامه، دریافت وجه اضافی در قالب حق کمیسیون، داشتن شاکی خصوصی و سایر تخلفات صنفی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: امروز یکی از مشکلات در بنگاه‌های مسکن استان، دریافت هزینه اضافی بابت حق کمیسیون بوده و این در حالی است که هر معامله‌ای بسته به ارزش ریالی خود حق کمیسیون مشخصی دارد و مطابق نرخنامه از فروشنده و خریدار دریافت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اضافه کرد: تاکید ما این است که مشاوران املاک باید مطابق قانون تعرفه‌های حق کمیسیون را در محل بنگاه خود نصب کنند تا به صورت شفاف همه وجه دریافتی برای خریداران و فروشندگان مشخص شود.

مظفری با اشاره به اینکه امسال ۷۹ پرونده مربوط به مشاورین املاک در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: علت تشکیل این پرونده‌ها دریافت وجه اضافی از مردم بوده است.

ارسال نظرات