زنجان - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) استان زنجان گفت: پیاده روی اربعین؛ پویایی و زنده بودن فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را به خوبی نشان می دهد.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۳۰
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

پیاده روی اربعین؛ پویایی و زنده بودن فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را به خوبی نشان می دهد

حجت الاسلام احدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با بیان اینکه بزرگداشت اربعین در میان مسلمانان اهمیت بسزایی دارد،اظهار داشت:آیین بزرگداشت اربعین حسینی نشان از ارتباط مردم با اهل بیت(ع) و ولایت دارد که همه مردم مسلمان از سراسر عالم برای شرکت در این مراسم حضور پیدا می کنند و این مراسم نمایشی از حرکت مذهبی مردم و اجتماع محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت الاسلام احدی تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درسى که اربعین به ما مى ‏دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‏ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگاه داشت. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فضیلت اربعین برای ما و همه کسانی که دل در گرو اهل بیت(ع) دارند مشخص است،افزود: بزرگان ما فضیلت این زیارت مهم را روشن کرده‌اند و در این میان پیاده‌روی در مسیر زیارت جزو سنت‌های ائمه(ع) است. 

حجت الاسلام احدی با بیان اینکه اربعین ظرفیت‌های عظیمی برای اسلام ایجاد کرده است، گفت: اشتیاق و حرارت قلبی مؤمنان به اباعبدالله الحسین(ع) اولین و اساسی‌ترین عامل محبوبیت اربعین است. 

وی گفت: از این رو اربعین نقطه عطف و یک ذخیره استراتژیک برای نظام اسلامی است که مسلمانان، به ویژه پیروان این مکتب باید از این قدرت نرم بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: پیاده روی میلیونی به سمت کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی نشان دهنده این عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) است که پویایی و زنده بودن فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را به خوبی نشان می دهد.

ارسال نظرات