مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:

بسته‌های فرهنگی در بین زائران پاکستانی توزیع می‌شود

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته‌های فرهنگی در بین زائران پاکستانی پس از سفر کربلای معلی در مسیر بازگشت به کشورشان توسط این وزارتخانه توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۰۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

احمد مقیمی در حاشیه بازدید از زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان که محل اسکان زائران پاکستانی عازم کربلای معلی بود در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت برنامه‌های فرهنگی در سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه از این استان به عنوان دروازه شرقی ورودی به کربلای معلی یاد می‌شود، خبر داد.

وی بیان کرد: شعار کلیدی دولت و وزارتخانه حول محور عدالت فرهنگی است، تا از امکانات و ظرفیت‌های وزارتخانه به‌صورت عادلانه به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم بکارگیری شود.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویدادی که در سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر رخ داده و از آن به عنوان دروازه شرقی ورودی زائران سیدالشهدا (ع) در اربعین از پاکستان یاد می‌شود و یا در مرز ریمدان، این باور و فضا را برای وزارتخانه به وجود آورد تا توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی مرتبط با حوزه اربعین داشته باشد.

وی ادامه داد: حمایت و استفاده از کانون‌های فرهنگی مساجد، اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و جوانان و بانوان با مشارکت و دعوت از شرکت‌های اقتصادی فعال در استان و توزیع برخی اقلام و کتاب‌ها به زبان اردو از جمله اقدامات فرهنگی در پایانه‌های مرزی و موکب های فعال در این استان است که در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار