طرح جلوگیری از شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری در نمین اجرا شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نمین از اجرای طرح پایش مناطقی از این شهرستان با استفاده از پهپاد برای جلوگیری از شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۰۷
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

طرح جلوگیری از شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری در نمین اجرا شد

اکبر قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج استان اردبیل  اظهار کرد: برخورد و شناسایی به‌موقع شکارچیان پرندگان شکاری در زیستگاه‌های پرندگان شکاری با استفاده از پهپادهای مجهز به تصویربرداری از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به برخورد با شکارچیان پرندگان شکاری در منطقه ادامه داد: هفته گذشته یگان مجرب حفاظت محیط زیست شهرستان نمین یک متخلف حرفه‌ای و غیربومی صید پرندگان شکاری را دستگیر و از وی یک بهله پرنده شکاری نادر از گونه شاهین کشف و ضبط و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

قنبری همچنین بر مقابله جدی با صید غیرمجاز پرندگان شکاری با ارزش و حفاظت شده تاکید و از عموم مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرندگان سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس ۳۲۳۲۷۴۶۵-۰۴۵ و یا سامانه ارتباطات مردمی حفاظت محیط زیست ۱۵۴۰ گزارش کنند.

پرندگان شکاری به جهت جمعیت اندک و کارکرد و نقش مهم شان در چرخه اکولوژیکی طبیعت، جزو گونه‌های حمایت شده بوده و دارای اهمیت جهانی هستند ، زنده‌گیری و قاچاق این پرندگان نسل این گونه‌های ارزشمند را در معرض خطر انقراض قرار داده و به همین دلیل قانون‌گذار محکومیت سنگینی برای متخلفان وضع کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار