خبرهای داغ:

ممنوعیت ارسال دارو، واردات تلفن همراه و پاوربانک در سفر اربعین

تبریز- ستاد مرکزی اربعین با صدور اطلاعیه ای مشارکت‌های مردمی را در نذورات دارو و درمان از طریق مراکز تعیین شده در قالب کمیته امداد و نجات اربعین خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۹۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در اطلاعیه این ستاد از مردم دیندار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) خواسته است از ارسال هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی بدون هماهنگی جمعیت هلال احمر برای مراسم اربعین در عراق اجتناب کنند.

در این اطلاعیه آمده است: امکان کمک به تامین نیاز‌های دارویی زائران اربعین حسینی (علیه السلام) در قالب پویش مرهم زائر فراهم شده است تا مردم کشورمان دارو‌های مازاد بر نیاز خود را که در شرایط مناسب در منازل نگهداری کرده و دارای تاریخ مصرف هستند، به ساختمان‌های ستادی هلال احمر، پایگاه‌های امداد و نجات و یا خانه‌های هلال احمر در دهیاری روستا‌ها تحویل دهند و یا برای کمک به تامین هزینه دارویی، با کد دستوری #۳*۱۱۲* ضمن شرکت در طرح مرهم زائر در ایام اربعین نذورات نقدی خود در حوزه درمان واریز کنند.

ستاد مرکزی اربعین همچنین در اطلاعیه دیگری واردات گوشی تلفن همراه را در ایام اربعین ممنوع اعلام کرده و گفته است: با توجه به فعالیت غیرقانونی افراد و باند‌های قاچاق در واردات گوشی‌های ممنوعه به داخل کشور و ممانعت سوء استفاده از زوار اربعین مقرر شده است موضوع ممنوعیت ورود گوشی همراه مسافری در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۲۵ شهریور از کشور عراق در تمامی مرز‌های زمینی و هوایی ممنوع اجرا شود.

همچنین طبق اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق مبنی بر وضع قانون جدید ممنوعیت حمل پاور بانک در محموله بار و یا همراه مسافر در پرواز‌های خروجی فرودگاه‌های عراق لازم است زائران مسیر هوایی اربعین این موضوع را نیز مورد توجه جدی قرار دهند.

ارسال نظرات