بخشدار فشافویه از افتتاح 10 پروژه صنعتی و زیرساختی با اعتباری بالغ بر هزار و 10 میلیارد تومان در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۵۷
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

  هادی حسین خانی  بخشدار فشافویه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری اظهار داشت: طرح های صنعتی ، زیرساختی و پایش تصویری بخشی از مهم ترین طرح های عمرانی در فشافویه است که برای  ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و تا هفته دولت آماده بهره برداری خواهد بود.

  وی درخصوص مشکل آب شرب فشافویه در هفته های اخیر گفت: آب بخشی از شهر فشافویه و روستاها و ندامتگاه از طریق هفت حلقه چاه تامین می شود که در یک مقطعی     برق منطقه بدون هماهنگی اداره برق قطع شد و با خارج شدن این تعداد چاه ها از مدار با مشکل مواجه شدیم اما با   افت فشار این موضوع را به سرعت مدیریت کردیم و اکنون با آبگیری مخازن مشکل خاصی نداریم .

 بخشدار فشافویه از وجود تعداد زیادی چاه غیر مجاز در سطح بخش خبر داد و گفت: 38 انشعاب غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی شده که با دستور مقام قضایی نسبت به قطع این انشعاب ها اقدام خواهد شد که با قطع این انشعابات حداقل تا دو سال شهر فشافویه مشکل جدی تامین آب نخواهد داشت. همچنین  سال گذشته از طریق سد شهید کلانتری فشافویه حقابه کشاورزان تخصیص داده شد.

حسین خانی  در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت دفاتر مشاوره املاک غیر مجاز گفت: یک سوم   مشاوران املاک این بخش غیرمجاز هستند که بلای جان مردم این شهر شده اند و با انواع   ترفندها مردم و اتحادیه را دور می زنند و چون اتباع پول نقدر دارند و هزینه بیشتری پرداخت می کنند بیشتر تمایل به انجام معامله با اتباع را دارند و شهروندان ایرانی مجبور ند دورتر از شهر ساکن شوند که با طرح هایی که در دستور کار اتحادیه املاک قرار دارد با این صنوف برخورد جدی خواهد شد.

 

 

حسین خانی در مورد   حوزه ورزش این شهر هم گفت: متاسفانه بحث ورزش از سیاست دور نیست و حواشی زیادی دارد علی رغم اینکه زیرساخت های ما هم در شهر و هم در روستاها کامل است اما مدیریت دوگانه دولتی و غیر دولتی به ورزش ما آسیب می زند تلاش می کنیم از ظرفیت شهرستان برای هیات ها و ورزش جوانان استفاده کنیم.  

وی در مورد وضعیت راه های بخش  فشافویه نیز گفت: با پیگیری های انجام شده با معاون وزیر راه و شهرسازی بودجه قابل ملاحظه ای برای ساماندهی، تعریض و بهسازی راه ها تخصیص یافته است از جمله در ابتدا تا انتهای محور جاده چرمشهر روکش آسفالت ، آسفالت   و تعریض ۶ کیلومتر اول مسیر و خروجی اتوبان تهران – قم تا شهرک صنعتی در دست اجرا است.

بخشدار فشافویه در ارتباط با  حمل و نقل عمومی   گفت: مقدمات خریداری ۱۵ دستگاه مینی بوس از سوی شهرداری حسن آباد انجام شده است و در حوزه حمل و نقل ریلی به دستور معاون وزیر جانمایی انجام شده که مطالعات آن انجام شده که ساخت ایستگاه راه آهن را وزارت راه انجام می دهد و راه دسترسی را ما ایجاد می کنیم.

بخشدار فشافویه در باره مجتمع دام گستر گفت: این واحد  از مهم ترین پروژه های ملی کشور در استان تهران است که یک زمانی دولت اراضی را در اختیار دامداران قرار داد تا در یک محل تجمیع شوند و قرار بود۲۲۶ واحد مجاز تولید علوفه، شیر و گوشت کشور را تامین کنند اما در ادامه مسیر این طرح منحرف شد و به بی راهه رفت و از خبرنگار تا مجموعه های مختلف در این پروژه سهم دارند  و پس از ایجاد بوی نامطبوع برای تهران اتفاقاتی رخ داد که منجر به واگذاری اراضی به افراد مختلف و تبدیل آن به ویلا سازی، انبار و موارد دیگر شد.حسین خانی افزود: در مرحله دوم تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در پروژه دام گستر، 81 هکتار از اراضی آزاد سازی شد و مرحله سوم تخریب ها در راه است و بزودی احکام آن به افراد ابلاغ می شود.

 وی اظهار داشت: هر وقت برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در  دام گستر  دست می گذاریم   به دادگاه احضار می شویم؛   اما برای صیانت از حقوق مردم ترسی از این موضوع نداریم و با جدیت با ساخت و سازهای غیرمجاز در این پروژه اقدام می‌کنیم .

 

 

 

 

 

   

ارسال نظرات