خبرهای داغ:
آهکی عنوان کرد

ارتقاء ایمنی راه‌ها به خصوص مسیرهای اربعین جزء اولویت‌های سازمان راهداری

همدان-مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان همدان گفت: ۹۰ درصد ترددهای زائران اربعین از مسیرهای زمینی انجام می‌گیرد واز این رو ارتقاء ایمنی راه‌ها به خصوص مسیرهای اربعین جزء اولویت‌های سازمان راهداری قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۷۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد آهکی  درجمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای امسال بیش از ۴ میلیون زائر از راه‌های کشور به سمت مرزهای منتهی به عراق عزیمت خواهند کرد و حدود ۹۰ درصد ترددها از طریق مسیرهای زمینی انجام خواهد گرفت و از این رو ارتقاء ایمنی راه‌ها به خصوص مسیرهای اربعین جزء اولویت‌های سازمان راهداری قرار دارد.

وی افزود: در استان همدان حدود ۶۰۰ کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه گانه کشور قرار دارد و اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از ماه‌ها قبل اقدام به  ارتقاء ایمنی محورهای استان و به طور ویژه مسیرهای زوار اربعین حسینی کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان همدان گفت: در همین راستا ۸۰۰ کیلومتر خط کشی به صورت سه خطه، ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت، تعریض و تعمیر ۱۴۳ پل کوچک و ۱۳ پل بزرگ، ۵ هزار ۳۰۰ کیلومتر شانه سازی تعدیل شیب شیروانی، خط کشی دو جزئی و ایمن سازی دماغه‌ها و تقاطع محورهای شریانی، تکمیل تابلو و علائم، آشکارسازی ۵۲ نقطه پرتصادف و دارای تصادف که ۲۸ مورد آن تا قبل از اربعین به طور کامل رفع خواهد شد،۲۶ کیلومتر روشنایی در محور همدان- کرمانشاه راه اندازی و در حال بهره برداری است.

وی عنوان کرد: همچنین این سازمان با آمادگی کامل ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی،۵۰۰ نفر نیروی راهدار در ۲۵ باب راهدارخانه در قالب ۵۰ اکیپ و... در ایام اربعین به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی خواهد کرد.

آهکی بیان کرد: استان همدان به علت قرار گرفتن در مسیر عبور زائران اربعین از اهمیت ویژه برخودار است به خصوص در موقع برگشت زوار از مراسم اربعین و عزیمت به شهر خود، که با حالت خستگی و خواب آلودگی وارد محورهای استان همدان می‌شوند.

وی اظهار کرد: در مسیرهای برگشت زوار اربعین اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که شامل برگزاری پویش‌های همراهان سفر ایمن، ساخت پارکینگ و پاکسازی و تسطیح پارکینگ های موجود، ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، ساماندهی روشنایی‌ها و چراغ‌های چشمک زن، آماده سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی، استقرار گشت‌های راهداری و پلیس راه و... که همه به منظور تشویق مسافران و زوار برای استراحت کوتاه و رفع خستگی است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به تسهیل در تردد زوار اربعین گفت: به منظور جابه جایی زوار اربعین حسینی از تمامی ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی بخش مسافر استان استفاده خواهد شد و همچنین پیش بینی و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها و بخش خصوصی انجام شده است تا در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل مسافر این بخش‌ها نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای واردات اتوبوس‌های جدید است که مقرر شده تا قبل از اربعین تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد کشور شوند و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل و نقل مسافر همدان انجام شده است تا از این ظرفیت استفاده کنند و در مجموع یک هزار و ۵۵۹ دستگاه از انواع اتوبوس، مینی بوس و سواری در بخش حمل ونقل مسافر استان همدان فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات