خبرهای داغ:
دکتر میرصالح پور در کارگاه توانمندسازی فرماندهان نواحی و سازمانهای عشایری کشور:
دکتر میرصالح پور مدیر عامل گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج در کارگاه توانمندسازی فرماندهان نواحی و سازمان های عشایری کشور گفت: جامعه عشایر دارای ظرفیت های ویژه برای سرمایه گزاری بخش خصوصی است.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۳۰
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج عشایری کشور، جلسه تعاملی بنیاد تعاوان بسیج و سازمان بسیج عشایری جهت شناسایی ظرفیت های متقابل با حضور فرماندهان نواحی رده های عشایری کشور برگزار شد.

دکتر میرصالح پور مدیر عامل گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج در این کارگاه گفت: جامعه عشایر دارای ظرفیت های اقتصادی ویژه و جذاب برای سرمایه گزاری بخش خصوصی است و هدف بنیاد تعاون بسیج ازین تعامل ، کمک به توسعه اقتصادی جامعه عشایر با محوریت خود عشایر است.

وی با اشاره به ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج گفت: در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده است که سازمانی خدماتی را ارائه می کند و سازمانی دیگر نیازمند همین خدمات است ولی به دلیل عدم اطلاع از ظرفیت های متقابل کارها و تلاش ها به نتیجه مطلوب ختم نمی شود، لذا وظیفه اول ما ارائه مطلوب ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج برای فرماندهان محترم رده های عشایری کشور می باشد تا آنها بتوانند با توجه به اشرافی که به مسائل و مشکلات عشایر منطقه خود دارند، ازین ظرفیت ها استفاده نمایند.

دکتر میرصالح پور ضمن تشریح طرح های در دست اقدام بنیاد در حوزه عشایر گفت، در حال حاضر با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی کشور، طرح تکمیل زنجیره گوشت قرمز، طرح تولید،فرآوری،بسته بندی و توزیع داروهای گیاهی، طرح از پشم تا فرش در حوزه صنایع تبدیلی، طرح حفظ و بهبود ذخایر ژنتیک دام عشایر، طرح ایستگاه فرآوری و تولید خوراک دام و طرح تولید واکسن سلنیوم، از جمله طرح های در دست اقدام بنیاد می باشد که می تواند برای جامعه عشایر راهگشا باشد و منجر به رونق اقتصادی در جامعه عشایر شود.

مدیرعامل گروه اقتصاد مردمی تصریح کرد: یکی از خدماتی که از طریق بنیاد می توان به عشایر ارائه نمود، کمک به جمع آوری، استانداردسازی، برندینگ، فروش و بازاریابی محصولات عشایر می باشد و در این زمینه خدمات آموزشی و اعطای تسهیلات و حمایت های معنوی در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از تمامی فرماندهان درخواست کرد در تعامل با نمایندگان بنیاد در استانها، نسبت به شناخت دقیق تر و میدانی طرح ا اقدام نموده و با عنایت به مسائل خاص عشایر منطقه در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری اقدام نمایند تا انشاالله بتوانیم گام موثری در توسعه اقتصادی جامعه عشایر برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار