سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت ۷۳۰ هزارنفری استان با عناوین صندوق های کارمندی، سایر اقشار و ... زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۹۵۳۴۱۵۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، محسن عزیزی؛ سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن گرامیداشت ۲۲ مرداد سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت، بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت ۷۳۰ هزار نفری استان را با عناوین صندوق های کارمندی، سایر اقشار ( طلاب و دانشجویان، خانواده معظم ایثار گران، کمیته امداد و بهزیستی  ) و روستائیان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد.

وی افزود: در ادامه سیاستهای قبل و بخصوص سیاست ویژه دولت سیزدهم و در راستای منویات مقام معظم رهبری همه ی آحاد مردم باید از بیمه سلامت پایه درمانی برخوردار باشند.

عزیزی با بیان اینکه در طرح جدید بیمه سلامت همگانی، دهک های اول تا سوم به طور کاملا” رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشتند، از اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه رایگان کشور خبر داد و گفت: از یک ماه قبل علاوه بر سه دهک اول، دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه شدند.

عزیزی، افزود: با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه شدگان رایگان کشور، از این پس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این دهک ها بیمه سلامت رایگان خواهند شد.
عزیزی تصریح کرد: بنابر اعلام وزارت بهداشت، علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک شش از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی گفت: در صندوق بیمه سلامت بیماران خاص و صعب العلاج ۳.۵ میلیارد تومان از محل نیم درصد اختصاص یافت اما اصل نشان دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج که ۷ درصد است در قالب ۹۵ درصد  HIS بیماری های دولتی، شش هزار و ۴۰۰ بیمار در کهگیلویه و بویراحمد نشان دار شده اند و می توانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

وی افزود: چنانچه بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار نشوند هزینه های درمانی با آنها به صورت آزاد محاسبه می شود که هزینه بالایی است.

عزیزی به قراردادها و نسخ الکترونیک در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: نسخ در استان ما به طور ۱۰۰ درصد الکترونیکی شده است و در ۲۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد خدمات ارایه می شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی در استان نیز ۶۸ مرکز جامع خدمات سلامت با ۱۲۰ پزشک و پرستار،  ۱۱۰ ماما و ... به جامعه هدف خدمات ارایه می دهند.

عزیزی ابراز داشت: طرح پزشک خانواده شهری نیز به صورت پایلوت در شهرستان گچساران اجرا شده است ‌.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار