خبرهای داغ:
خبرنگار بسیج دوباره سراغ یکی دیگر از امید آفرینان رفته است که در عرصه پژوهشی در حوزه ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارد، که در ادامه میخوانیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

اختراع برداشت ماشین برداشت سیب زمینی توسط نخبه کردستانی

خودتان را معرفی کنید و اینکه در چه عرصه‌ای فعالیت دارید؟

شورش خاطری اهل کردستان هستم، دو بار به عنوان کارگر نمونه کشوری معرفی شدم و یک بار پژوهشگر برتر در حوزه طرحی ماشین آلات کشاورزی؛ همچنین دو ثبت اختراع در کشور آمریکا دارم که شامل دستگاه تست کنترل کشش سیستم هیدرولیک تراکتور و و قفل دیفرانسیل تراکتور بوده است و ماشین برداشت سیب زمینی که در آمریکا به ثبت رسیده و چند اختراع که در کشور خودمان بوده دستگاه کمباین برداشت سیب زمینی، که تحت ارزیابی کنترل کشش دیفرانسیل تراکتور بوده است.


در باره اختراعات خود توضیح دهید که در چه زمینه‌های کاربرد دارد همچنین در حوزه ارز آوری برای کشور به چه صورت است؟

وی ادامه داد: ماشین‌های که در آمریکا ثبت شد از طریق فروش فناوری و تولید کنیم به واحد‌های آموزشی به فروش برسانیم که می‌تواند سودآور باشد، ارزآوری داشته باشد چراکه نمونه خارجی ندارد.

ماشین برداشت سیب زمینی که ساخته ایم در سیستم انتقال محصولات ما به خودکفایی کامل رسیدیم که نیاز به واردات نداریم و محصولی که تولید شده است بهتر از نمونه خارجی آن است و می‌تواند برای کشور صادرات و ارزآوری داشته باشد.

آیا اختراعات ثبت شده شما تولید نیز شده است؟

بله ماشین برداشت سیب زمینی ما در قالب ارتباط بین صنعت و دانشگاه، دانشگاه یزدان‌پناه کردستان و پارک علم و فناوری این‌ها تولید شده است و صادر شده و در بازار داخل و خارج به فروش رسیده است.

سفارشات شما شامل چه کشور‌هایی است؟

افغانستان، گرجستان، عراق... همچنین در این عرصه به صورت مستقیم ۱۲نفر و به صورت غیر مستقیم ۲۰ نیروی کار داشته‌ایم این ماشین آلات در شرکت دانش بنیان در قالب ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دانشگاه یزدان‌پناه کردستان ساخته شده و تولید انبوه آن نیز در همین دانشگاه بوده است. از دانشگاه در بخش تحقیق و توسعه نمونه سازی ما استفاده شده است.

طرح شما چقدر موفق بوده است؟

موفقیت این کار را کشاورزان تایید می‌کنند کشاورزان راضی بوده‌اند، این کار بزرگی بود که تمام هزینه آن را شخصاً پرداخت کردم، تا این ماشین‌ها به این مرحله رسیده و هنوز جای کار دارد نیاز به بودجه دارد تا کاملتر شده وارد بازار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها