بازدید کارکنان اداره اقتصاد و دارایی 5 استان از موزه منطقه‌ای جنوب شرق

رئیس گروه امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: کارکنان اداره اقتصاد و دارایی استان های هرمزگان، فارس، یزد، کرمان و این استان از موزه منطقه‌ای جنوب شرق بازدید کردند.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۹۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان به نقل از، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، حمیده کدیی در تشریح خبر فوق اظهار کرد: کارکنان اداره اقتصاد و دارایی استان های هرمزگان، فارس، یزد و کرمان و سیستان و بلوچستان که برای برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی منطقه پنج کشوری به این استان سفر کرده بودند از موزه منطقه‌ای جنوب شرق بازدید کردند که در این بازدید بر حفظ مواریث گذشتگان و ارتقاء صنایع‌دستی و توسعه مراکز گردشگری شهرستان تأکید شد.

او افزود: موزه منطقه‌ای جنوب شرق فرصت مناسبی برای آشنایی همگان با فرهنگ و تمدن کشور غنی ایران به‌ویژه استان پهناور سیستان و بلوچستان است که اولین‌های تاریخی زیادی مانند کشف نخستین پویانمایی (پویانمایی) جهان، کشف نخستین چشم مصنوعی جهان، کشف خط کش پنج‌هزارساله و کشف قدیمی‌ترین تخته‌نرد جهان در شهر سوخته و... را دارا است.

رئیس گروه امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی اداره کل میراث فرهنگی ادامه داد: موزه‌ها می‌توانند به‌عنوان رابط فرهنگی و عاملی برای گفت‌وگوی میان فرهنگ و تمدن همه ملل جهان ایفای نقش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار