خبرهای داغ:
نقوی خبر داد

اضافه شدن ۳۰۰ کلاس درس طی مهر ماه در همدان/ کلاس‌های دولتی به ۱۱۶۰۰ مورد رسید

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از اضافه شدن ۳۰۰ کلاس درس طی مهر ماه خبر داد و گفت: تعداد کلاس‌های دولتی امسال به ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد می‌رسد که ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها تحصیل خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۲۶
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
اضافه شدن ۳۰۰ کلاس درس طی مهر ماه در همدان/ کلاس‌های دولتی به ۱۱۶۰۰ مورد رسید

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه از برگزاری آیین تجلیل بزرگداشت معلمان آزاده حاج محسن جام بزرگ و استاد رحیم نداف و معلمان نویسنده ادبیات پایداری استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم روز چهار شنبه ۲۵ مرداد ماه از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار در کشور و در راستای کنگره ملی ۸ هزار شهید استان برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم که ایثارگران و رزمندگان فرهنگی و معلمان نویسنده ادبیات پایداری حضور دارند از ۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر لزوم بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ فرهنگی استان، عنوان کرد: استان همدان  دارای شخصیت‌های بزرگ فرهنگی، ارزشمند و والامقامی است که گمنام هستند و باید این شخصیت‌ها که افتخار استان هستند به نسل امروز معرفی شوند.

وی از توزیع ۸ هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم در راستای بزرگداشت کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان خبر داد و بیان کرد: این برنامه طی هفته اول شهریور ماه در استان اجرایی می‌شود.

نقوی با اشاره به وجود بیش از یک هزار شهید دانش‌آموز و ۲۰۰ شهید فرهنگی در استان، از  برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز طی هفته اول مهرماه خبر داد و تاکید کرد:  این برنامه و نیز دیدار با خانواده شهدا و  ۲۴ یادواره شهرستانی در راستای کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری سی و هفتمین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اشاره و تصریح کرد: این مراسم با حضور ۸۰۰ نفر از روسای آموزش و پرورش، مدیران نوسازی و روسای دانشگاه فرهنگیان از فردا به مدت سه روز  در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار و طی آن چالش‌ها و مسائل خاص آموزش و پرورش عنوان و نظرات مختلف مطرح می‌شود و در  نهایت اندیشه‌ها به صورت کتاب به چاپ خواهد رسید که در راستای جایگاه و نقش آموزش و پروش اثر بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه بر ضرورت حمایت از نخبگان علمی به عنوان سرمایه‌های آینده کشور تاکید و بیان کرد: اگر بتوانیم نخبگان را شناسایی و حامی آن‌ها باشیم و آن‌ها را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد  ضمن اینکه این نهاد از ارزش بالایی برخوردار است و برای تربیت نسل‌های آینده لازم است که از نخبگان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عموم شاخص‌های آموزش وپرورش استان نسبت به گذشته و نسبت به سطح کشور در حال رشد است، از اضافه شدن ۳۰۰ کلاس درس طی مهر ماه به آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: تعداد کلاس‌های دولتی امسال به ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد می‌رسد که ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها تحصیل خواهند کرد.

نقوی با اشاره به اینکه از  بین ۲۰ هزار نفر پرسنل ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجومعلم هستند، عنوان کرد: به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیروی اجرایی در آموزش و پرورش استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰  به میزان ۵ هزار نفر پرسنل از آموزش و پرورش همدان کم شده  است، گفت: این در حالی است که  ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز به تعداد دانش اموزان اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به اشاره به مشکل کمبود معلم در استان، با بیان اینکه اضافه تدریس سال گذشته ۴۲ هزار ساعت بود و امسال به ۶۵ هزار ساعت می‌رسد، افزود: ۶ هزار شاغل و بازنشسته با هم باید اضافه تدریس بگیرند تا جبران تدریس شود بنابراین از معلمانی که در شرف بازنشستگی هستند تقاضامندم بمانند وادامه دهند چرا که در استان کمبود نیرو داریم و به وجود این معلمان نیازمندیم تا بتوانیم کمبود معلم را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته سهمیه جذب معلم استان ۱.۲ بوده و امسال به ۲.۲ رسایده است، گفت: با این روش نیز  بخشی از کمبود‌ها جبران شد.

نقوی به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره و توضیح داد: از مجموع ۲۱ هزار نفر ۱۲ هزار نفر نسبت به رتبه بندی کردن خود اعتراض داشتند در صورتی که عموما رتبه بندی‌ها رو به رشد بوده و اکثر رتبه‌ها ارتقا یافته که تا پایان مرداد ماه احکام مربوط صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ کنکور را در رتبه ۱۱ تحویل دادیم و در سال ۱۴۰۰ با رتبه ۱۸ تحویل گرفتیم، گفت: طی مدت یک سال نمی‌توان چندان رتبه را تغییر داد و عدد بالایی را کسب کرد، اما استان همدان در این شاخص‌ها رو به جلو حرکت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در امتحانات نهایی امسال میانگین نمرات کل کشور، دو نفره افت داشت، به رشداستان همدان در این موضوع اشاره و خاطر نشان کرد: این مورد در همدان یک نمره بود و بعد از ۶ سال بالاتر از میانگین کشور قرار گرفتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار