خبرهای داغ:
امام جمعه فارسان؛

سواد فضای مجازی و سواد رسانه ای خودتان را تقویت کنید

حجت الاسلام ملک پور گفت: امروز برای کنترل و انحراف افکار عمومی به افراد برچسب می‌زنند و چهره آنان را مخدوش می‌کنند به خصوص در بحبوحه انتخابات لذا باید سواد رسانه ای خود را تقویت کنیم و فریب نخوریم.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۵۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه شهر فارسان به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی ‌از منکر اشاره کرد و گفت: متقین حتماً در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کوتاهی ندارند، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام در بخشی از حکمت ۲۴۴ نهج‌البلاغه فرمودند: و امربه‌معروف را براى اصلاح حال توده مردم و نهی‌ازمنکر را براى جلوگیرى از نادانان واجب کرد، اینکه امربه‌معروف اصلاح حال توده مردم را می‌کند تردیدی نیست و احتیاج به توضیح هم ندارد کاملاً روشن است همان‌طور که به‌وسیله نهی‌ازمنکر جلوی بی‌خردی افراد نادان گرفته می‌شود، اگر جلوی چنین افرادی گرفته نشود فساد و تباهی گسترده می‌شود و همه‌جا را می‌گیرد.

امام‌جمعه فارسان، به 17 مردادماه اشاره داشت و افزود: 17 مرداد که گذشت به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست عوامل طالبان، در سال ۷۷ روز خبرنگار نامیده شد را به همه عزیزان فعال در این عرصه به‌ویژه خبرنگاران شهرستان که با وجدان کاری و صداقت خدمت می‌کنند خسته نباشید گفته تبریک عرض می‌کنم.

حجت الاسلام محسن ملک پور در ادامه گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌بینید در فضای مجازی و حتی حقیقی صورت می‌گیرد این است که برای کنترل و انحراف افکار عمومی به افراد برچسب می‌زنند و چهره آنان را مخدوش می‌کنند و این حرکات را نزدیک انتخابات بیشتر خواهید دید، لذا بسیار مهم است که سواد فضای مجازی و سواد اطلاعاتی خودتان را تقویت کنید.

وی تصریح کرد: مسئله رسانه و نقشی که امروز در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست، بخصوص بحث سواد رسانه در این دوره جنگ روایت‌ها و نقشی که در تغییر باورها و عقاید دارد. اگرچه خوب به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم که این بحث از گذشته مطرح بوده؛ یعنی اگر مردم توجه به خبرهایی که برایشان می‌آوردند و دقت لازم را داشتند جریانات مهمی که درگذشته واقع شد شاید جور دیگری رقم می‌خورد و تاریخ عوض می‌شد.

حجت الاسلام ملک پور، اظهار داشت: کوفه را با شایعه‌سازی و خبرهای دروغ از حمله لشکر شام، متحد کردند، بعد شایعه‌هایی ساختند که سلاح‌های جدیدی در اختیار دارند که بسیار مرگ‌بار است، بااینکه اگر برای خبرهایی که می‌شنیدند قاعده‌ای قرار می‌دادند و درستی و نادرستی آن را برآورد می‌کردند تسلیم جنگ شناختی نمی‌شدند. قسمت اعظم لشکری که برای جنگ با امام دورهم جمع شده بودند، بصیرت و شناخت نداشتند، به قول امروزی‌ها سواد رسانه نداشتند، هرچه به‌دروغ تبلیغ کرده بودند واقعیت پنداشته بودند و بدون تأمل در صحت خبر، آن را پذیرفته بودند و در نشر آن به دیگران هم اهتمام داشتند.

وی عنوان داشت: گفتند امام بر خلیفه مسلمین خروج کرده و چون قدرت‌طلب است، قصد جنگ با خلیفه دارد، بدون تحقیق پذیرفتند، البته علل این پذیرش خودش بحث جدایی است اما اجمالاً نداشتن بصیرت، ترس، رفاه‌طلبی و منفعت‌طلبی و عواملی از این ‌دست به پذیرش آنان کمک جدی می‌کرد.

حجت‌الاسلام ملک پور، به ثبت‌نام انتخابات مجلس هم اشاره‌ای داشت و گفت: مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغازشد، عزیزانی که واقعاً در خود می‌بینند که می‌توانند خدمتی بکنند با برآورد کامل صحنه وارد عرصه شوند.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌تواند و توان دارد که خدمت کند، اگرچه نزدیک انتخابات که می‌شود همه احساس مسئولیت می‌کنند که صلاحیت‌های لازم اولیه را هم ندارند؛ اما به‌هرتقدیر کسی که می‌بیند که می‌تواند کار انجام بدهد، بداند که مجلس محل قانون‌گذاری و نظارت است.

امام‌جمعه فارسان، افزود:  من راجع به چهار راهبردی که حضرت آقا فرمودند در انتخابات رعایت شود مشارکت و سلامت و امنیت و رقابت درباره مشارکت و نقشی که در امنیت ملی دارد نکاتی عرض می‌کنم و ان‌شاءالله اگر توفیق بود باز عرض خواهم کرد، راجع به بقیه موارد هم به قوه الهی با قید حیات عرض خواهد شد. یکی از مسائلی که رقابت را بالا می‌برد و مشارکت را بیشتر می‌کند همین پیش ثبت‌نام است که به شما فرصت کافی برای بررسی بیشتر کاندیداها از جهات مختلف را می‌دهد. از جهات مختلف این افراد را بررسی کنید.

وی اظهار داشت: ارتباطشان را با زر و زور و تزویر، ارتباطشان را با انقلاب، ارتباطشان را با فرهنگ ایثار و شهادت و مسائل مختلف و شاخص‌هایی که سال‌های قبل هم گفته‌شده و خواهیم گفت، این‌ها را کاملاً بررسی کنید. همچنین این فرصت برای دستگاه‌های مربوطه برای تائید صلاحیت‌ها خواهد داد که به سلامت انتخابات کمک جدی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار