در پی حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ(ع) صادر شد

بیانیه شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان

کد خبر: ۹۵۳۳۴۸۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان بیانیه‌ای در این خصوص صادر نمود:
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین»
آنان مکر کردند، و خدا هم مکر کرد، و خدا بهترین مکرکنندگان است. (آل عمران/۵۴)
انگار همین دیروز بود که خون‌ها بر روی زمین مطهر شاهچراغ (ع) روانه شد و تصویر اندوهگین آرتین در ذهنمان نقش بست. ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ بود که شاهد یک جنایت تبهکارانه و شیطان صفتانه در حرم شاهچراغ (ع) بودیم که موجب شهادت ۱۳ تن، و جراحت ۳۰ تن از هموطنان عزیزمان شد. این واقعه تلخ و جانسوز همچون داغی بر جگر ایرانیان نقش بست. حال دوباره شاهد ورق خوردن برگ تلخ سرنوشت هستیم، که مجدداً اتفاق ناگوار و جنایت کارانه‌ای را در ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ در حرم شاهچراغ (ع) رقم زد و بر دفترچه دل ایران‌زمین نقش بست و شاهد شهادت جانسوز دو نفر و مجروح شدن ۷ تن دیگر از هموطنان بودیم.
این واقعه بر عکس حادثه مشابه خود در آبان‌ماه سال قبل که پس از شروع اغتشاشات رقم خورد و قصد بر هم زدن آرامش خاطر مردم و پروژه ناامن سازی و کشته‌سازی را داشت، اما اکنون که قبل از سالگرد اغتشاشات و برگزاری پدیده جهانی اربعین حسینی شاهد وقوع آن بودیم، مراد از شروع مجدد پروژه ناامن‌سازی دارد و در تلاش است که با شکستن اقتدار و ایجاد خدشه به امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تحت شعاع قرار دادن کمیت و کیفیت برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین، آتش اغتشاشات را زودتر از سال قبل زنده کند و در بازه‌ی زمانی ولو کوتاه برای کشور عزیزمان ایران؛ چالش‌های نظامی، امنیتی، مدنی و اقتصادی به وجود آورد.
علاوه بر آن مهم‌تر از هر چیز دیگر باید توجه داشت که دشمنان کوردل ایران اسلامی قصد دارند با انجام چنین اقداماتی و نزدیکی آن به انتخابات نوبت دوازدهم مجلس شورای اسلامی، پروژه مأیوس‌سازی و به حداقل رساندن مشارکت مردمی را به طور جد آغاز و در مقبولیت این نظام مقدس خلل وارد کنند.
در این بین نیز هر یک از مسئولین و آحاد و اقشار مردم وظیفه خطیری را برعهده دارند که اگر از انجام آن غفلت کنند می‌تواند پشیمانی غیرقابل جبرانی را برای خود و جامعه به وجود بیاورد.
اولا، از مسئولین تصمیم‌گیر و دستگاه‌های قضایی خواهان آن هستیم که با برخورد قاطع با عاملین این جنایت و اجرای اشد مجازات در سریعترین زمان ممکن، علاوه بر نشان دادن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهم و آرامش خاطری را برای قلوب مومنین فراهم سازند.
ثانیا در ضمن تشکر از زحمات دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی که همواره حافظ امنیت این مرز و بوم پرگهر هستند، خواستاریم که رصد، تحلیل و پیگیری خود را افزایش و با پوشش دادن خلل‌های امنیتی و اطلاعاتی خود و هم‌چنین اتخاذ اقدامات قاطع، از پیش آمدن مجدد چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.
ثالثا از تمامی دانشجویان، فرهیختگان، اساتید، طلاب و روحانیون معزز و دلسوز در سراسر کشور، خواستاریم تا با شجاعت و هوشیاری در این میدان بسیط و خطیر حضور یافته و با همت و تدبر خود این چالش را به پلی برای پیشرفت ایران اسلامی تبدیل کنند و جهادی‌وار وظیفه علمی و تحقیقاتی، روشنگری و کنش‌گری، تبلیغ و امیدآفرینی خود را به انجام برسانند.
در آخر باید گفت ما دانشجویان بسیجی، ضمن محکومیت شدید این جنایت وقیحانه به همه ملت ایران به خصوص خانواده شهیدان غلام‌عباس عباسی و محمد جهانگیری تسلیت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان طلب آمرزش و برای بازماندگان و مجروحان حادثه طلب صبر و شفای عاجل مسئلت داریم.
به نام رب الشهداء و الصدیقین که جانبازی ما تازه آغاز شده‌است...

ارسال نظرات
آخرین اخبار