خبرهای داغ:

افزایش تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت با تعمیر مخزن ثقلی مارون ۲

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با تعمیر مخزن ثقلی مارون ۲ روزانه ۳۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۵۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

جواد تقی‌زاده با اشاره به تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون۲ گفت: این مخزن از بزرگترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است که با روی سرویس آمدن آن، روزانه ۳۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.

 

او افزود: با پیگیری‌های مستمر و اقدامات نوآورانه، تعمیرات مخزن ثقلی مارون ۲ که از بزرگترین مخازن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه به پایان می‌رسد.

 

به گفته آقای تقی زاده یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در واحد‌های نمکزدایی نقش بسیار مهمی در جداساز میزان آب نمک از نفت خام را دارد، مخزن ثقلی مارون ۲ در شرکت نفت و گاز آغاجاری است که به دلیل نشتی آب نمک از قسمتی از این مخزن، در دی ماه پارسال تاکنون از سرویس خارج شده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نقش مهم این مخزن در تولید نفت ادامه داد: از زمانی که این مخزن از سرویس خارج شده، میزان تولید، ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

 

این مقام مسئول با اشاره به دریافت مجوز‌های لازم برای شروع تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲ افزود: تیم‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه زودتر این مخزن به چرخه تولید بازگردد.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه در خوزستان از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و روزانه حدود ۷۰۰هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها