خبرهای داغ:
دومین کنگره ملی معلمان انقلاب اسلامی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر آموزش و پرورش از صبح دیروز در اردوگاه بین‌المللی شهید باهنر آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۳۳۰۶۰
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

ما در شرایطی دولت را در دست گرفتیم که تعبیر این بود که دولت زمین سوخته تحویل گرفته است

به گزارش خبرگزاری بسیج، ساعاتی پیش و حین برگزاری دومین دوره کنگره ملی معلمان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه بن‌مایه پیشرفت انقلاب اسلامی خودباوری، امید و ایمان می‌باشد، گفت: ما در شرایطی دولت را در دست گرفتیم که تعبیر این بود که دولت زمین سوخته تحویل گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش، همه ما متفق القول هستیم که در دولت قبل دانشگاه فرهنگیان از مسیرش خارج شد و موضوع تربیت معلم در حد نابودی کامل قرار گرفته بود، حالا شتاب گرفته و در حال حرکت است، کلیدی‌ترین اقدام دانشگاه فرهنگیان، اصلاح موضوع تربیت معلم بود، شرایطی فراهم شده که دانشجومعلم با کسب ۱۲ مهارت خارج شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دولت پیش دوگانه تربیت معلم، و تامین معلم شکل گرفت و نگاه به معلم کالایی شد افزود: در باور ما نمی‌گنجید که فرهنگیان کنکور اختصاصی داشته باشند، ولی کنکور اختصاصی تربیت معلم برای سال بعد برنامه ریزی شده که اجرا شود.

صحرایی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در مسیر اصلاح قرار گرفته، اما آفت آن این است که ما عجول باشیم گفت: به تعداد پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مدرسه وابسته در نظر گرفته شده و تعداد واحد‌های کارورزی که ۲ واحد بود، به ۸ واحد افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: رتبه‌بندی در دولت قبل اجراء نشد، ولی این دولت بی‌ادعا رتبه‌بندی را اجراء کرده و امروز ۲۶ درصد حقوق معلمان از طریق رتبه‌بندی تامین می‌شود و این درحالیست که همه به اجرای ناقص رتبه‌بندی خرده می‌گیرند، ولی کسی نمی‌گوید که اگر رتبه بندی نبود چه می‌شد!

صحرایی در رابطه با انتصابات گفت: در برخی استان‌ها ۲ سال بود که مدیرکل نداشتیم، ولی امروز برای انتصاب مدیران کل، شاخص تعیین کردیم که توسط شورای عالی آموزش و پرورش مدیران صالح انتخاب شوند و هیچ نیرویی خارج از مسیر قانونی در این موضوع اعمال نفوذ نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار