خبرهای داغ:
حسینی تأکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خدمت عفاف و حجاب

همدان-فرماندار فامنین گفت: نباید از ظرفیت فضای مجازی غفلت کرد و باید این ظرفیت در خدمت عفاف و حجاب به کار گرفته شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۷۸۷
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید روح‌الله حسینی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فامنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی در قالب نماز و حجاب استفاده کنیم چراکه کار هنری خوب در فضای مجازی کار ۱۰ منبر را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اقامه نماز در ادارات و حوزه‌های دیگر ادامه داد: با اراده بالایی که مردم این شهرستان داشتند هم شهر و هم روستاها از نعمت مساجد برخوردار هستند البته باید تلاش شود چراغ بعضی مساجد که خاموش است، روشن شود.

فرماندار خاطرنشان کرد: برنامه خوبی در سپاه شهرستان برای فعال بودن مساجد تدوین شده و این کار در ظرفیت شهرستان است و به صورت پراکنده کارهایی انجام می شود و نیاز است برنامه مدونی برای آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون خوش‌فکر می‌تواند در افزایش حضور مردم در مساجد تأثیرگذار باشد، گفت: نباید از ظرفیت فضای مجازی غفلت کرد و باید این ظرفیت در خدمت عفاف و حجاب به کار گرفته شود.

حسینی با تأکید بر نقش ویژه فرهنگیان در ترویج حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: با توجیه فرهنگیان که در این موضوع خیلی نقش آفرین هستند، با حوصله این کار از مساجد، مدارس و کانون خانواده شروع شود.

وی بیان کرد: شهرستان مهد ظرفیت‌ها است و اگر می‌خواهیم در کارهایمان موفق شویم، باید ظرفیت‌ها را بشناسیم.

*ضرورت برنامه‌ریزی جامع در حوزه حجاب جوانان و نوجوانان

امام جمعه فامنین نیز در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی جامع در حوزه حجاب جوانان و نوجوانان شهرستان شد و گفت: چهار اصل نظام سازی مدنظر رهبر معظم انقلاب نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام باب الله غفاری ی افزود: باید برنامه جامعی برای همه ادارات، اصناف، مدارس و ... در بحث چهار اصلی که برای نظام سازی لازم است، انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم این است که یک کار فرهنگی خوب در شهرستان چه در ترویج فرهنگ و چه در مقابله با بدعت‌هایی که گذاشته شده است، باید انجام شود.

* دشمن در برخورد با حجاب یک تغییر رویه داده است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فامنین نیز گفت: دشمن در برخورد با حجاب یک تغییر رویه داده است و باید هوشیارانه با آن برخورد کرد.

چهره آزاد با بیان اینکه دو نگاه کلی در بحث حجاب وجود دارد ، اینکه حجاب یک مسئله شخصی است و این نگاه باید اصلاح شود، ادامه داد: در نگاه دوم مسئله را کاملاً مذهبی می‌دانند و این نگاه هم باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن یک تغییر رویه داده و نگاه به موضوع حجاب با نگاه صرف مذهبی باید برداشته شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری کشف حجاب را یک حرام شرعی و سیاسی عنوان کردند، چراکه دشمن با اقداماتی در حوزه حجاب امنیت و موجودیت ما را نشانه گرفته است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فامنین افزود: یکی از کارهای بسیار ضروری در شهرستان جهاد تبیین و دومین کار تغییر نگاه، مسئله سوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح شهرستان و چهارم مواردی از بی‌حجابی و بدحجابی است که در شهرستان نادر است و باید حساب شده عمل شود و جلوی این کارها گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات