خبرهای داغ:

سلسله نشست های سبک زندگی حسینی در سرخه برگزار شد

سلسله نشست های سبک زندگی با موضوع ادب در جمع بانوان بسیجی پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۰۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با ایام محرم، جلسه اول سلسله نشست‌های سبک زندگی با موضوع ادب و سخنرانی زهرا وطنی‌پور در جمع بانوان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.

زهرا وطنی پور طلبه سطح ۳ حوزه علمیه در تعریف ادب در کلام بزرگان دین گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند: «هیچ زینت و ارثی مانند ادب نیست» و علامه حسن زاده می‌فرماید: «ادب یعنی نگهداشت حد هر چیزی» .

او افزود: از جلوه های ادب در کربلا می توان از حُر، حضرت زینب (س) در ماجرای شهادت فرزندان، حضرت عباس (ع) هنگام صدا زدن افراد، آب نخوردن و ادب در مقابل بزرگتر و پذیرش امر امام، سبقت غیرهاشمیان در جنگ، ادب امام در برابر دشمن نام برد. 

طلبه حوزه علمیه گفت: هرکس ادب در او فزونی یابد بدی‌هایش کم می‌شود و سبب بارور شدن عقل و بیداری قلب و جلب محبت امام خواهد شد.

وطنی پور در ادامه خاطرنشان کرد: ادب در آداب دینی و حضور مناسک، قرائت قرآن، شکر نعمت الهی و ادب در عبادات مثل نماز از جلوه های ادب در زندگی است. همچنین پرهیز از تبعیض و رفتار درست با مردم، احترام به پدر و مادر، احترام به فرزند و معلم، خوب شوهرداری کردن از مصادیق ادب در اعمال فردی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار