دکتر علیرمضانی:

بی اخلاق ترین خبرنگاران، خبرنگاران غربی و رسانه بی بی سی هستند

رئیس سازمان صدا و سیمای استان کرمان گفت: اخلاق خبرنگاری عمومی نیست و در طبعیت جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند اما باید گفت که بی‌اخلاق‌ترین خبرنگاران، خبرنگاران غربی اند و بی‌بی‌سی از دروغگوترین رسانه‌هاست.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۰۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، احمد علیرمضانی رئیس مرکز صدا و سیمای استان کرمان صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: رسالتی که خبرنگاران در جامعه اسلامی انجام می‌دهند همان پیام‌رسانی خون شهداست که مسئولیت آن در کربلا بر عهده حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بود.

 

رئیس سازمان صدا و سیمای استان کرمان تصریح کرد:اسارت و شهادت اگر برای انجام تکلیف باشد، زیبا است، از این رو ما خود را هم‌مسئولیت و هم‌مرام حضرت‌ زينب سلام‌الله علیها می‌دانیم و باید تلاش کرد تا خودمان را به این سطح برسانیم.

 

وی با اشاره به این‌که هر شغلی در نظام اسلامی دارای بایدها و نبایدهاست تاکید کرد: معتقدم که شغل خبرنگاری نیز دارای بایدها و نبایدهایی است که از آن به عنوان اخلاق رسانه یاد می‌شود.

 

 

رئیس سازمان صدا و سیمای استان کرمان افزود: برخی در تلاشند که روایت‌ اول خبر باشند اما این کار بشرطی خوب است که خبر از استحکام لازم برخوردار باشد و الا مظلمه دارد و در نهایت طبق گفته قرآن پشیمانی خواهد داشت.

 

علیرمضانی ادامه داد: امروزه شاهد برخی بی‌حجابی‌های سازمان‌یافته هستیم و حتی دارای مدارک و تصاویر آنان هستیم، تعدادی مرد زن‌نما که پول گرفته و مزدور هستند تا بی‌حجابی را ترویج کنند و یا زنانی که سازمان‌یافته کشف حجاب کرده‌اند، اما فعلا اجازه نمایش این واقعیت را نداریم.

 

وی افزود: تعدادی بی‌حجاب با جمعیت اندک در حال تحمیل خود هستند تا بگویند که برترند، محرم امسال از ۱۳۶ نقطه استان پخش زنده داشتیم، عزادارن بم در گرمای ۵۵ درجه، سه ساعت ایستادند و زنجیر زدند اما برخی در کنار این عظمت، کشف حجاب می‌کنند و این وظیفه ما را بیشتر می‌کند.

 

رئیس سازمان صدا و سیمای استان کرمان بیان کرد: قرآن برای دسته‌بندی و طبقه‌بندی خبر نیز دسته‌بندی دارد، آیات و روایات بسیاری در بحث خبر وجود دارد که صاحبان رسانه از آن به عنوان فقه رسانه یاد می‌کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که اخلاق خبرنگاری عمومی نیست و در طبعیت جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند اما باید گفت که بی‌اخلاق‌ترین خبرنگاران، خبرنگاران غربی اند و بی‌بی‌سی از دروغگوترین رسانه‌هاست.

 

علیرمضانی اظهار کرد: در جامعه اسلامی خبرنگاران بسیج در بسیاری از عرصه‌ها حضور دارند و ما خبرنگاران جمع اندکی از ارتش بیست میلیونی هستیم، بسیج به معنای یک تشکل و چارچوب سازمانی نیست که افراد باید کارت داشته باشند بلکه در جامعه اسلامی همه افراد، خبرنگار و گزارشگر بسیجی هستند.

 

رئیس سازمان صدا و سیمای استان کرمان خاطرنشان کرد: امروزه با سیاه‌نمایی گسترده علیه جمهوری اسلامی روبرو هستیم، در برابر این سیاه‌نمایی دشمن که روز به روز شدت گرفته باید توکل خود را بیشتر کنیم و دستاوردهای نظام و جمهوری اسلامی را بیشتر منتشر کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار