مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان:

با کمبود مربیان پرورشی مواجه هستیم

زنجان- مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: در زمینه مربی پرورشی و مشاور در زنجان کمبود داریم و نمی‌توانیم همه مدارس را پوشش دهیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۱۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

با کمبود مربیان پرورشی مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، علی اسماعیلی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره کل آموزش و پرورش به عنوان دستگاه گسترده بیشترین تماس را با مردم دارد در رسالت خود یقیناً بی‌نیاز از مساعدت خبرنگاران نخواهد بود.

وی در خصوص امتحانات نهای وعلت افت تحصیلی، و همچنین وضعیت زنجان بیان کرد: با توجه به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، نیاز بود که نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان مورد اطمینان باشد و خانواده‌ها یقین داشته باشند که نمرات درست بوده با توجه به اینکه بخشی از نتایج کنکور را این نمرات رقم خواهند زد سبک امتحانات نهایی و تصحیح اوراق از سال قبل تغییر کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان ادامه داد: در خصوص افت تحصیلی نسبت به میانگین کشوری حدود ۳۵ درصد وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه شیوه جدید در حوزه‌ها برای تمامی فاکتور‌ها برای سلامتی آزمون باید رعایت می‌شد گفت:امکان تقلب و استفاده از وسایل ارتباطی محتوا به دانش آموز نکاتی بود که مشغله ذهنی همه بود و به همین دلیل برای رفع این نگرانی‌ها در نوع انتقال سوال به مراکز آزمون دگرگونی ایجاد شد و امتحانات نهایی امسال در تاریخ چندین ساله آموزش‌وپرورش یکی از استانداردترین آزمون‌ها بود.

وی بیان کرد: میزان قبولی دانش‌آموزان استان؛ در امتحانات نهایی در سه رشته تحصیلی را ۷۰.۷۲ درصد اعلام کرد و میزان قبولی در کشور ۶۹.۴۲ درصد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در خصوص طرح مولدسازی، عنوان کرد: سال قبل ۱۷ ملک و امسال ۴ ملک را برای مولدسازی پیشنهاد دادیم که رقم تقریبی آن ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است و هزینه‌کرد عایدات فروش در امر مدرسه‌سازی استفاده خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای امسال ۱۱۸ کلاس جدید با ۲۳ مدرسه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و می‌تواند این تعداد به ۱۵۰ کلاس هم افزایش پیدا کند.

اسماعیلی به رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ۴۲ همت منابع مالی در بحث رتبه‌بندی به بدنه آموزش‌وپرورش تزریق شود و این اعتبار به حساب معلمان واریز شد و استان‌های زنجان و سمنان جز استان‌های پیشرو بوده که توانسته رتبه‌بندی را کامل انجام دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در ادامه به برنامه‌های تربیتی اشاره کرد و گفت: تعدادی از اردوگاه‌ها تجهیز و آماده‌سازی شده تا دانش آموزان از آن استفاده کنند که هزینه هر دانش آموز برای برنامه‌های ۳۵۰ هزار تومان است.

وی به کمبود مربیان تربیتی در اشاره کرد و گفت: با کمبود۵۰۰ نیروی تربیتی و ۴۰۰ مشاور مواجه هستیم و با این تعداد نمی‌توانیم نیاز مربی پرورشی و مشاور را در همه مدارس پوشش دهیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۱۱ تا ۲۰ هزار نفر در سطح کشور از طریق برگزاری آزمون جذب خواهند شد گفت: از این تعداد برای استان زنجان نیز سهمیه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار