همزمان با سراسر کشور؛ اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در پی اهانت با ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد با تجمعی این اقدام مذبوحانه را محکوم کردند.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۹۷
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، مسئول سازمان اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت:صبح امروز و  اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و  مسئولین سازمان بسیج اصناف استان و شهرستان، رئیس و پرسنل و مسئولین اتحادیه های صنفی و مسئولین اتاق بازرگانی با برگزاری تجمعی ضمن محکوم کردن این عمل و اقدام شنیع بیانه ای صادر نمودند و خواستار واکنش همه غیرتمندان و تمامی دوستداران قرآن علیه دولت سوئد و تمامی هتاکان و اشد مجازات برای توهین کنندگان شدند.

سرهنگ پاسدار محمد سعادت افزود: سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و اتاق اصناف و اتاق بازرگانی استان، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد بیانیه‌ای صادر و در آن ضمن محکومیت این اقدام شنیع از تمام دوستداران قرآن در سراسر جهان خواسته است تا نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

متن این بیانیه در ادامه آمده است؛

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا (اسراء/۸۲)

اخیراً تظاهرات ضد اسلامی به وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی برگزار و در شهر مالمو در کشور سوئد یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی مورد وهن واقع شد.

آنچه این انسان‌نماهای افراطی از آن خوب آگاه هستند و آنان را به این کار وادار کرده این است که اسلام با بیش از ۱۴۰۰ سال ریشه و اصالت الهی، در حال گسترش در قلب کشورهای کفر است!

اما آنچه از آن غفلت ورزیده‌اند، این است که توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان، از توهین‌کنندگان است. گویی جهانیان باید به حقیقت نزدیک‌تر شوند!

قرآن کریم راه روشن برای هم‌زیستی پیروان ادیان را زیر سایه الهی به نمایش گذاشته است: «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ فَإِن تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» به اهل کتاب پیشنهاد بده: «بیایید بر سر اصول و ارزش‌هایی که بین ما و شما مشترک است، تمرکز کنیم؛ فقط خدا را عبادت کنیم و به او شرک نورزیم و افرادی از خودمان را به جای خدا ارباب‌های خود ندانیم». اگر با این پیشنهاد هم مخالفت کردند، بگویید: «گواه باشید که ما تسلیم حق هستیم و مسلمانیم» (آل عمران / ٦٤)

اهانتی که به ساحت مقدس کتاب الله در کشور سوئد انجام شد، لکه ننگ دیگری بود که به تلاش‌های نافرجام برای لطمه زدن به مقدسات اسلام و مسلمانان جهان در تاریخ اضافه شد.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف/۸)

میان شعله می‌سوزد مگر باران؟ نمی‌سوزد
اگرچه «جسم» هم آتش بگیرد، «جان» نمی‌سوزد

ما بازریان و کسبه و فعالان اقتصادی با تمسک به قرآن کریم که می فرماید .پاک مردانی که هیچ کسب و تجارتی آنان را از یاد خدا و به پاداشتن نماز و دادن ذکات غافل نگرداند (قرآن کریم سوره نور آیه 37) .ضمن محکوم کردن این توهین غیر قابل گذشت، خواستار واکنش‌های غیرتمندانه و دشمن‌شکن از طرف تمامی دوستداران قرآن، علیه امثال چنین اتفاقات است و مراتب اعتراض خود را به دولت سوئد و تمامی هتاکان به ارزش‌های الهی و اسلامی اعلام می‌دارد و خواهان اشدّ مجازات برای توهین کنندگان به قرآن عزیز است.

تمام جان و دل ما فدای قرآن …
محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم توسط اصناف بازاریان کهگیلویه و بویراحمدمحکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم توسط اصناف بازاریان کهگیلویه و بویراحمدمحکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم توسط اصناف بازاریان کهگیلویه و بویراحمد

 

 

 

ارسال نظرات