کاویار خبر داد

رهایی محکوم به قصاص در اسدآباد/دومین بخشش پرونده قتل

همدان-دادستان اسدآباد خبرنگاران از دومین بخشش حکم قصاص توسط اولیای دم در ۱۰ روز اخیر خبر داد و گفت: امروز پس از گذشت سه سال با بخشش اولیای دم، قاتل از مجازات قانونی رهایی بخشیده شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۰۳
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امید کاویار در جمع خبرنگاران از دومین بخشش حکم قصاص توسط اولیای دم در ۱۰ روز اخیر خبر داد و اظهار کرد: امروز پس از گذشت سه سال از تاریخ وقوع جرم با بخشش اولیای دم، قاتل از مجازات قانونی رهایی بخشیده شد.

وی بخشش و گذشت را جزیی ارزشمند از آموزه های دینی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به حرمت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و به دنبال پیگیری های این دادستانی صبح امروز شاهد گذشت از یک پرونده قتل عمدی در شهرستان بودیم.

دادستان اسدآباد اظهار کرد: خانواده مقتول که حتی تمایلی به انتشار تصاویرشان نداشتند به طور مطلق و بدون حتی دریافت دیه از حق قانونی و شرعی خود گذشتند تا انسانی دیگر با فرصت زندگی مجدد به آغوش خانواده اش بازگردد.

وی همچنین با بیان اینکه لذتی که در عفو است در انتقام یافت نمی‌شود، افزود: ۱۰ روز پیش نیز در پرونده‌ای دیگر اولیای دم از حق خود گذشتند و این گونه در این مدت کوتاه، خوشبختانه دو پرونده قتل ختم به مصالحه شد.

کاویار در ادامه از زحمات اعضای فعال مصلحین در مختومه شدن این پرونده‌ها قدردانی کرد و گفت: تلاش برای ختم به سازش شدن پرونده‌های مختلف، با راه‌اندازی کمیته‌های مصلحین و معتذرین که از ابتکارات دستگاه قضایی استان و مورد تاکید رییس کل دادگستری است با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار