خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۳۱۵۵۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

قرآن مهمترین رسانه بشریت است که همه مولفه‌های یک رسانه کامل را دارد

به گزارش خبرنگار بسیج حجت الاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت شهادت شهید صارمی گفت: شهید صارمی با حضور خود در میدان جنگ از جان خود گذشت تا بتواند آنچه که مجاهدان در میدان جنگ انجام می‌دادند را منعکس کند.
وی در پاسخ به این سوال که مهمترین رسانه و پیامرسان چیست؟ عنوان کرد: مهمترین رسانه بشریت قرآن است که همه مولفه‌های یک رسانه کامل را دارد
حجت الاسلام رضایی افزود قرآن کریم در پاسخ به ۴ سوال اساسی هر رسانه که چه کسی می‌گوید؟ به چه کسانی می‌گوید؟ و با چه شیوه و هدفی می‌گوید؟ میفرماید:
- هر پیامی به شما رسید فوراً آن را اخذ نکنید و تحقیق و تبیّن کنید (إن جائکم فاسق بنباء فتبینوا...»
- اگر پیامی شنیدید، محتوای پیام را بررسی کنید که أحسن باشد (یستمعون القول و یتبعون احسنه)
- پیامی که از آن علم حاصل می‌شود را بپذیرید نه آن پیامی که ظن‌آور است
- حق نداریم پیام حق را با باطل ممزوج کنیم (و لاتلبسوا الحق بالباطل.)
وی گفت: امروز هر کس یا هر مجموعه‌ای می‌تواند رسانه باشد همانطور که زینب کبری و ام کلثوم و امام سجاد (علیهم السلام) رسانه بودند که ماموریت خود را از عصر عاشورا آغاز کردند.
همچنانکه امام حسین (ع) در کربلا فریاد هیهات من الذله را بلند کرد امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) نیز با حرکت رسانه‌ای و ابلاغ‌گرانه خود آن فریاد را به گوش تاریخ و همه مردم جهان رساندند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج اظهار داشت: روشن ساختن افکار عمومی جامعه، بالا بردن سطح اطلاعات جامعه از وظایف خبرنگار است و خبرنگار باید در این مسیر اهل خیرخواهی و برکت باشد تا کلامش اثرگذاری داشته باشد.
ایشان خبررسانی و ابلاغ پیام، تعلیم و آموزش، آگاه‌سازی و بیداری جامعه، تولید مشارکت اجتماعی و کمک به گسترش مردمسالاری دینی از طریق تقویت روح جمعی و پیونددهی و وحدت مردم را جزء کارکرد‌های رسانه برشمرد و افزود: رسانه‌ها در انقلاب اسلامی بزرگترین نقش آفرینی را داشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار