زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:اهانت به قرآن کریم نشان دهنده گسترش تفکر اسلامی در جوامع غربی است و امروز اندیشمندان و متفکرین به دنبال آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی هستند.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۲۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

اهانت به قرآن کریم نشان از گسترش تفکر اسلامی در جوامع غربی است

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه برخی رفتار‌ها و حرکات در منطق انسان‌های آزاده و ادیان مختلف همچون یهودیان و مسیحیت و…اینگونه رفتار‌ها را محکوم و نمی‌پذیرند، اظهار داشت:این رفتار‌ها و اهانت به قرآن کریم پشت صحنه‌هایی دارد و رژیم صهیونیستی پشت تمام این اتفاقات اخیر است.

وی با بیان اینکه مبارزه قطعی و منطقی با قرآن کریم امکان پذیر نیست، افزود:تفکرات و رفتار‌های انحرافی در دنیا نمی‌تواند به صورت منطقی مبارزه کند چرا که این کتاب آسمانی دارای یک منطق بسیار قوی است و متصل به وحی الهی و کلامی که متصل به وحی باشد دارای حکمت است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و جاودانه است، گفت:کتابی که جاودانه باشد برخی افراد رذل با افکار سیاسی و فرهنگی متفاوت خواهان جسارت و اهانت به قرآن کریم هستند و به نوعی هدف آن‌ها تغییر اذهان عمومی است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر زمان و مکانی به کتاب آسمانی قرآن کریم اهانت شده است این کلام الله مجید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد:این اهانت‌ها موجب گسترش تفکر اسلامی در جوامع غربی شده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان تصریح کرد: هر شخص کتاب آسمانی قرآن کریم را بخواند به صورت ناخودآگاه به سمت آن کشیده می‌شود چرا که وحی الهی است و مضمون آن دلنشین است.

وی با بیان اینکه جامعه غربی در سراشیبی سقوط است، افزود:در حوزه اخلاق، خانواده و فرهنگی جوامع غربی شکست خورد اند و در حال افول هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه از لحاظ اجتماعی جوامع غربی نیز دچار مشکلات عدیده هستند، اظهار داشت: موضوعاتی که در جوامع غربی در حال گسترش است بیشتر ظاهری است و حقیقت انسانی نیز در آن دیده نمیشود.

حجت‌الاسلام بیگدلی در ادامه تاکید کرد: فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی موجب عقب ماندگی این جوامع شده است و زمانی که این تفکر نتواند پاسخگو باشد به مرور زمان از بین خواهد رفت و امروز این اتفاق صورت گرفته است و تفکر اسلامی و قرآنی پاسخگو تمام سوالات جوامع بشری است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم در کشور‌های اروپایی برای ابا عبدالله الحسین علیه السلام عزاداری می‌کنند و فرهنگ امام حسین نیز در حال گسترش است، اذعان کرد:پس از گذشت ۱۴۴۵سال عشق و ارادت به امام حسین علیه السلام کمرنگ نشده است بلکه در حال گسترش است و این عشق به ابا عبدالله الحسین علیه السلام نیز دشمن را عصبانی و نا امید کرده است.

این مسئول تصریح کرد: اهانت به قرآن کریم نشان دهنده گسترش تفکر اسلامی در جوامع غربی است و در آینده شاهد آن خواهیم بود که تمام دنیا برای آشنایی بیشتر با قرآن کریم به سمت آن خواهند رفت و اندیشمندان و متفکرین به دنبال آشنایی با این کتاب آسمانی هستند و انزجار جامعه اسلامی با این اهانت‌ها بیشتر خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه مقابله با چنین رفتار‌هایی نیازمند منطق است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است پیامبر با مشرکین با منطق و عدله مبارزه کن و پیامبر اکرم ص نیز با منطق مبارزه می‌کرد و همچنین امام حسین علیه السلام با قرآن کریم قیام کرد.

وی با بیان اینکه امروز باید قرآن کریم را به عنوان یک تفکر والا و قوی به دیگر جوامع معرفی کنیم، گفت:تفکر قرآنی مبارزه با ظلم و ستم، حمایت از مظلوم، توجه به خالق، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر است که باید گفته شود و تحقق این امر نیازمند اجتماع مردمی و رسانه‌ای و میدانی است و خوشبختانه امروز ملت شریف ایران برای حمایت از کتاب آسمانی در صحنه هستند و اعتراض خود را اعلام می‌کنند و در دنیای اسلامی نیز به این مسئله واکنش نشان می‌دهند و امروز علما و مسئولین در مقابل این نوع رفتار‌ها ایستاده اند و حامی ملت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار