استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی شمس آباد :
استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان تهران گفت: در ۳۶۵ روز سال و زمانی که به هر دلایلی بعضی روزها کارخانجات تعطیل می‌شوند اعمال فشار برخی ارگان‌ها برای مطالبه هزینه و مالیات این روزها باید حذف شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۸۷۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

 

 علیرضا فخار اظهار داشت: اگر سامانه سوخت کشور پاسخگوی درخواست و نیاز صنعتگران نیست حتماً باید مداخلات دولتی را کمتر کنیم تا مشکلات حل شود.

استاندار تهران در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع استان تهران و شهرستان ری که در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد با بیان این مطلب تصریح کرد: مشکلات مطرح شده این سامانه و عدم پاسخگویی شفاف به صنعتگران  ایراد دارد و باید با جدیت بررسی و برطرف شود.

علیرضا فخار متذکر شد: باید ببینیم کجای سیستم درز دارد که نشتی می‌کند زیرا راه‌اندازی سامانه برای آن است که قاچاق صورت نگیرد و توزیع را به صورت صحیح انجام دهیم.

وی افزود: پالایشگاه‌ها و سیستم توسعه سوخت دولتی است،  بنابراین هر شبهه‌ای برای تحویل فرآورده‌ها با نرخ آزاد غیر قابل قبول است.

به گفته فخار در بحث موانع تولید باید بیماریابی را از خودمان شروع و لباس مریض به تن کنیم و ببینیم در طی سالیان متمادی چه مشکلاتی داشته‌ایم.

استاندار در این زمینه دغدغه‌های تامین اجتماعی، دردسرهای بخش صادرات و خیلی از موضوعات دیگر صنعتگران را در ردیف این مشکلات دانست و گفت: متاسفانه آخر این قضایا و با قفل شدن همه این مشکلات، تولید کننده دست به دامان دیوان عدالت اداری می‌ شود تا شاید برای رفع آن   رای مثبت بگیرد.

فخار با بیان اینکه ما باید شهامت بازنگری در این قضایا را داشته باشیم اظهار داشت: اگر محاسبات اولیه اشتباه است و شهامت تشخیص این اشتباه وجود نداشته باشد پرونده  به قوه قضاییه می‌رود و سال‌ها دوباره باید دوندگی و پیگیری شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از عدم تحقق همه اهداف و نظام  تعهدی در احداث شهرک های  صنعتی نیز گلایه کرد و افزود مشکلات آب، برق، گاز و سایر قضایا در برنامه‌های زمانبندی شده شهرک‌های صنعتی همچنان وجود دارد.

به اعتقاد وی اگر سال بعد و سال‌های بعد باز این مشکلات نمود پیدا کرد همچنان دردسرهای  کمبود برق و تامین آب و غیره در شهرک‌های صنعتی وجود داشت چه کار باید کرد؟ آیا تکرار این جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گره گشا است؟

از نگاه مقام عالی استانداری تهران شرکت شهرک‌ها ، وزارت نیرو و شرکت ملی گاز باید هماهنگ با هم و با پیگیری جدی از همین امروز مشکلات تامین آب، برق، گاز و غیره را در شهرک‌های صنعتی در دستور کار ویژه قرار دهند و بلاتکلیف رها نکنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات تامین اجتماعی و بخش مالیاتی صنعتگران هم اشاره کرد و گفت:  برای رفع این  دغدغه ها   باید کار کارشناسی جدی صورت گیرد و همه باید کمک کنیم عرصه تولید   دچار چالش  نشود.

وی خاطرنشان ساخت هیچکس منکر پرداخت مالیات نیست به ویژه صنعتگران ما در خط مقدم این پرداخت‌ها هستند و اکثریت تعهد جدی برای این منظور دارند منتها باید زمانبندی مناسبی داشته باشیم.

استاندار افزود: وقتی صنعتگران گلایه دارند که از ۳۶۵ روز کار در سال کمتر از نیمی از این روزها به هر دلایلی چه تعطیلات رسمی چه آلودگی‌ها چه قطع برق گاز و غیره کار نمی‌کنند و خط تولید فعال نیست چرا باید آنها را سفت و سخت تحت فشار قرار دهیم که همه مطالبات مالیاتی را باید پرداخت کنند؟

فخار ادامه داد: این هزینه‌های اضافی است که در لیست تولید پنهان شده ولی اعمال می‌شود و ما باید به آن توجه ویژه کنیم و از کارشناسان در تمام سطوح بهره بگیریم تا با تقویت بنیان‌ها در حوزه کارشناسی همه عوارض کار و تولید در این مقاطع شناسایی و راه حل‌ها ارائه شود.

بر اساس اظهارات مقام اول استان تهران با تعمیم و توسعه این حوزه کارشناسی به سایر حوزه‌ها از جمله بازنگری در بخش مالیاتی و غیره حتماً صنعت و تولید در کشور و استان تهران بر اساس اهداف دولت و دلسوزان نظام مسیر روشن‌تر و شفاف‌تری برای کار و تولید خواهند داشت.

یادآور می  شود قبل  از  جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استاندار و هیئت همراه از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید  و با دعوت از مدیران این شرکت ها در جلسه ستاد تسهیل مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی  قرار گرفت.

همچنین مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد  به بیان   مشکلات این شهرک از جمله آب، برق و امور مالیاتی و تعویق  اسناد واحدهای تولیدی و غیره اشاره کردند که مقرر شد مسئولان حاضر در این جلسه پیگیری‌های لازم را معمول و همکاری لازم را برای رفع این تنگناها انجام دهند.

 

ارسال نظرات