در جمع خواهران بسیجی فارسانی عنوان شد؛

احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام عاشورا بود

حجت الاسلام عسگری در جمع خواهران بسیجی پایگاه مطهره گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر طرد شود برکت الهی از جامعه خواهد رفت و جامعه رو به زوال خواهد گذاشت.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۰۴
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان نشست فرهنگی بصیرتی با موضوع امام شناسی در پایگاه مقاومت بسیج خواهران مطهره در مسجد امیرالمومنین علیه السلام شهرستان فارسان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدحسین عسگری با حضور در جمع خواهران بسیجی گفت: یکی از اهداف امام حسین علیه السلام در قیام عاشورا رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای بود که این امور در آن رنگ باخته بودند.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: امام سوم شیعیان باید از طریقی اصلاحاتی را در جامعه ی رسول الله صلوات الله علیه وآله وسلم پیاده می کردند که با رحلت جانسوز آن حضرت طی چندین سال از بین رفته و یا کم اهمیت جلوه می کرد، شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یارانشان در حادثه ی عاشورا تنها راهی بود که امام می توانست این امور را بازسازی و احیا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: توجه به معروف و منکر امر بسیار مهمی بود که بعد از شهادت امام دوباره مورد توجه قرار گرفت، همه ی گناهان کوچک و بزرگ به نوعی منکر هستند، چرا که اگر به گناهان کوچک اهمیت ندهیم رفته رفته به منکرات بزرگی بدل می شوند که شاید هیچگاه قابل جبران نباشند، همه چیز در اینجا به اراده و اختیار انسان بر می گردد، اراده و اختیار انسان می تواند، او را به سمت خوبی ها یا بدی ها سوق دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار