معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رکوردشکنی تولید گندم در استان زنجان

زنجان-معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: تاکنون در ۵۰ درصد از مزارع استان گندم برداشت شده و قریب به ۲۰۰ هزار تن نیز خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۷۱
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

 

رکوردشکنی تولید گندم در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، اکبر طیبی به برداشت پنجاه درصد مزارع استان و خرید نزدیک به ۲۰۰ هزار تن توسط عوامل خرید استان اشاره و اظهار داشت: زمان برداشت گندم استان از ابتدای تیرماه بود و تاکنون نزدیک به پنجاه درصد مزارع استان برداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۲۰۰ هزار تن خرید توسط عوامل خرید استان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰هزار تن از گندم تولیدی استان توسط بخش دولتی خریداری شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: بیشترین تولید گندم استان در شهرستان خدابنده به‌عنوان انبار غله خمسه با تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم در راستای خرید بهینه محصول از جمله تشکیل اکیپ‌های نظارتی برداشت به تعداد بیش از صد اکیپ فعال، آماده‌سازی نزدیک به چهل مرکز خرید گندم و ... انجام شده است.

طیبی افزود: از جمله عوامل موفقیت تولید گندم استان در کنار بارش‌های مناسب فصل بهار می‌توان به اجرای طرح‌هایی نظیر طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها با مساعدت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تامین به‌موقع نهاده‌ها و کالیبراسیون دستگاه‌های کاشت، اشاره کرد.

وی یادآور شد: تامین بذور گواهی شده و ضریب نفوذ مناسب بذور اصلاح شده در استان، مبارزه مناسب با آفات و بیماری‌ها نظیر سن گندم و انجام فعالیت‌های آموزشی و ترویجی با حضور بیش از ۲۲۰ کارشناس کشاورزی، و از دیگر عوامل موفقیت برای تولید گندم در سطح استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار