خبرهای داغ:
محمودیان در گفتگو با بسیج:

فقدان مباحثی چون همسرداری و فرزندپروری در جامعه برای نسل آینده آسیب‌زا است

همدان- فعال حوزه اجتماعی گفت: آن چیزی که برای نسل آینده ما لازم است، ایجاد ارتباط صحیح با اعضای خانواده و نحوه همسرداری و فرزندپروری است که فقدان این مباحث آسیب‌زا است.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۷۴
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مریم محمودیان متولد سال ۶۳ از اصفهان است که کارشناسی ارشد علوم قرآنی دارد و دوره‌های تخصصی فرزندپروری را زیر نظر دکتر خسروانی در حوزه علمیه و دوره همسرداری را زیر نظر استاد تراشیون طی کرده است.

این فعال حوزه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌هایی که دارم در زمینه مشاوره در حوزه تربیتی و روانشناسی است.

مریم محمودیان افزود: ۹ سال است که کار مشاوره انجام می‌دهم و در کلاس‌هایی که به همت حوزه‌های مقاومت حضرت مریم(س) و حضرت خدیجه(س) همدان در مساجد و کانون‌های مختلف تشکیل می‌شود، نشست‌های مختلفی برای خواهران دارم و در کنار مشاوره در برخی مواقع احکام و مباحث سیاسی نیز داریم.

وی ابراز کرد: بحث تربیت فرزند و همسرداری به صورت حضوری ۱۰ جلسه طول می‌کشد و فرزندپروری که تا ۸ سالگی است مبنای آن هوش و نحوه برخورد با فرزندان لجباز و پرخاشگر است اینکه چگونه می‌توانیم هوش فرزندان را افزایش دهیم.

این فعال حوزه اجتماعی با اشاره به آغاز فعالیتش در زمینه مشاوره بیان کرد: چون فرزند کوچک داشتم احساس کردم در حوزه آموزش به مادران خلأیی وجود دارد و لازمه تربیت فرزند را به ما آموزش نداده‌اند و در زمینه تربیت صحیح و برقراری ارتباط با همسر دست ما خالی است؛ بنابراین احساس نیاز کردم که این خلأ را باید پر کنم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب بسیج، شناسایی نقاط ضعف در روابط همسران بود که خواهران بدون ادعا و جهادی در هر زمینه‌ای فعالیت دارند و افراد را شناسایی و مدیریت می‌کنند و از افرادی که در زمینه‌های مختلف توانایی دارند، استفاده می‌کنند.

محمودیان ابراز کرد: در این راه اولین حامی بنده همسرم بود و هر زمان لازم باشد همراهی می‌کند و دوم، خواهران حوزه حضرت مریم و خدیجه(س) همراه و هماهنگ ‌هستند که کلاس‌ها را در پایگاه برگزار می‌کنند و با این کار سطح دانش مادران خانه دار بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه از کار مشاوره خاطرات فراوانی دارم هم در زمینه باحجاب شدن دانش آموزان یک مدرسه و هم در خصوص خانواده‌هایی که تا پای طلاق رفتند اما با وجود این کلاس‌ها دوباره مشکل آنها حل شده و دوباره به آغوش خانواده برمی‌گردند، عنوان کرد: این دوره‌های مشاوره برخی از معضلات، اختلافات و طلاق‌ها را کاهش داده که این اتفاق برای بنده بسیار خوشایند است.

این فعال حوزه اجتماعی در توصیه به سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی گفت: مباحث خشک درس‌ها به درد جوان‌های امروز ما نمی‌خورد و آن چیزی که برای نسل آینده ما لازم است، ایجاد ارتباط صحیح با اعضای خانواده و نحوه همسرداری و فرزندپروری است که فقدان این مباحث آسیب‌زا است؛ افرادی هستند که کلاس‌های مشاوره با هزینه بسیار پایین برگزار می‌کنند تا کانون خانواده‌ها گرم‌تر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار