حجت‌الاسلام جاهد:

مرگ‏ در راه عزّت و سربلندى جز زندگانى جاويد نيست

زنجان- مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه شهرستان ایجرود گفت:امام حسین (ع) می فرمایند، مرگ برای من سعادت است، زندگی با حکومت ستم همواره با درد و رنج همراه بوده و انسان متعالی هرگز با رنج زندگی نخواهد کرد
کد خبر: ۹۵۳۰۳۲۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

 

مرگ‏ در راه عزّت و سربلندى جز زندگانى جاويد نيست

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام یوسف جاهد اظهار داشت:امام حسین (ع ) درخطبه خُطّ المَوت که هنگام خروج از مکه به سمت عراق ایراد شد فرمودند، خُطَّ الْمَوْتُ عَلى‏ وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى‏ جیدِ الْفَتاةِ، وَ ما أَوْلَهَنی إِلى‏ أَسْلافی اشْتِیاقُ یَعْقُوبَ إِلى‏ یُوسُفَ، آگاه باشید، قلّاده مرگ‏ بر گردن فرزندان آدم، همانند گردنبندى است بر گردن دختران جوان (مرگ‏ همیشه همراه آدمى است)، اشتیاق من به دیدار پدر مادر، جدم و برادرم همانند اشتیاق یعقوب به دیدار یوسف است.

وی ادامه داد: براى من قتلگاهى انتخاب شده ،( اشاره به کربلا دارند) که آن را خواهم دید، گویى مى بینم که گرگهاى بیابان پیکرم را پاره پاره مى کنند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان ایجرود گفت:  امام ادامه دادند، از روزى که قلم تقدیر برای من رقم زده شده و قضاى الهى با قلم نگاشته شده، گریزى نیست پس خشنودى خدا خشنودى ما اهل بیت است و ما بر این آزمون صبر و شکیبایی مى ورزیم و او، پاداش شکیبایان را به کمال به ما خواهد داد.

وی ادامه داد: پاره تن رسول اللّه (ص) از او دور نمی‌شود و آنان، در فردوس برین پیرامون پیامبر (ص) گرد می‌آیند.

حجت‌الاسلام جاهد بیان کرد: حتمی‌ترین فرجام برای هر یک از ما مرگ است و این فرجام و آینده برای همه وجود دارد و هیچ کس را از چنگ مرگ، رهایی نیست، پس شهادت در راه خدا بهترین مرگ است.

وی گفت: معاویه با سیاست‌های فریبکارانه یزید را بعد از خود خلیفه کرد که در آشکارا فسق و فجور می‌کرد و یزید خواست از امام بیعت بگیرد که امام حاضر نشد و فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و با افتخار به استقبال شهادت رفته و از هیچ چیز نمى هراسم.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان ایجرود گفت:امام حسین (ع) می‌فرمایند، مرگ با عزت برای من سعادت است، زندگی با حکومت ستم همواره با درد و رنج همراه بوده و انسان متعالی هرگز با رنج زندگی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: نهضت عاشورا علاوه بر کمک به احیاى دین خدا، موجب رشد و شکوفایى درخت اسلام و باعث بیدارى امت‌های اسلامى شده و روح شهادت‏ طلبى و شجاعت را در مسلمانان دمیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار