خبرهای داغ:
حجت الاسلام شیرزادی در گفتگو با بسیج:

عاشورا مکتب مبارزه با ظلم است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: عاشورا مکتب مبارزه با ظلم است و حضرت به دنبال این بودند که عدالت در جامعه مسلمین برقرار شود، این مکتب برای امروز یک الگو است.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۲۱
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

حجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: قیام عاشورای سال ۶۱ هجری یک مکتب جامع است که نکات انسان‌ساز در آن موج می‌زند و آموزه‌های ارزشمند انسان‌ساز در آن متبلور است.

وی افزود: مکتب عاشورا برای تمام اقشار مختلف جامعه درس‌ها و پیام‌های مختلفی دارد که متاسفانه کمتر به آن اشاره شده است؛ مکتب امام حسین (ع) مملو از نکات تربیتی و درس است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اصل اخلاص و خدامحوری گفت: در جهان‌بینی توحیدی تمام افکار، گفتار و رفتار انسان‌ها بر محور اخلاص می‌چرخد، آنچنان که در کلام امام حسین (ع) هم این نکات مشهود است.

وی با اشاره به کلام نورانی امام حسین (ع) بیان کرد: عاشورا مکتب مبارزه با ظلم است و حضرت به دنبال این بودند که عدالت در جامعه مسلمین برقرار شود، این مکتب برای امروز یک الگو است و به ما می‌آموزد که وقتی دین خدا در خطر است، باید قیام کنیم، حتی به بهای جان سپردن، به ذلت تن ندهیم.

شیرزادی با بیان اینکه واقعه عاشورا برای همه زمان‌ها درس‌های بسیاری به همراه دارد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «صدها بلکه هزارها هزار درس از رویداد عاشورا می‌توان آموخت» که از جمله این درس‌ها، دینداری، خداپرستی، عزت طلبی، شجاعت، تن ندادن به ذلت و قیام کردن برای خدا است.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) با دیدن آن همه مصیبت‌های دلخراش و جانکاه در صحنه‌های اجتماعی با حفظ شئون و احکام اسلامی به عنوان یک الگوی شایسته برای زنان و خواهران امروز ما است که با روش مکتب زینبی در جامعه ظاهر شوند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند و دشمنان داخلی و خارجی را برای همیشه همچون گذشته ناکام بگذارند تا بتوانند مدعی باشند ادامه دهنده مکتب عاشورا و زینب (س) هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار