با حضور امام جمعه باقرشهر و کهریزک برگزار شد؛
به مناسبت پاسداشت عفاف و حجاب، برنامه «حریم ریحانه» با حضور بانوان شاغل در شهرداری باقرشهر در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۸۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

 

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری باقرشهر، به همت کمیسیون امور بانوان شهرداری باقرشهر برنامه «حریم ریحانه» با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و آشنا نمودن بانوان شاغل در شهرداری با اثرات مهم اجتماعی این امر الهی، روز پنج شنبه ۲۹ تیرماه در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری برگزار شد.

در ابتدا این برنامه شهردار باقرشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با اشاره به اینکه عفت امری درونیست و حجاب نماد آنست،گفت: عفاف و حجاب فقط در پوشش و ظاهر نیست، در واقع حجاب بیرق است برای دینی که مبنایش مبارزه با هوای نفس است.

همتی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اینکه فقیه می باشد اما بر وجه سیاسی حجاب تاکید می کنند نه بر وجه شرعی آن، افزود: امروز اگر در جوامع اسلامی هرجا چادری بر زمین بیفتد افق جدیدی در برابر استعمار گشوده می شود و پس از دیدن هر چهره بی حجاب امید حمله به سرزمین های اسلامی در دل غرب شعله ور می گردد.

در ادامه برنامه امام جمعه باقرشهر و کهریزک ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، گفتند: صبر، استقامت،ایثار، از خود گدشتگی، کرامت و عزت نفس، صداقت و حفظ آرامش روحی از درس های واقعه کربلا می باشد که عمل به آنها در حفظ آرامش روحی در زندگی شخصی و اجتماعی ما تاثیر دارد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در گودال قتلگاه از یک آرامش روحی برخوردار بود چنانچه گفتند راضیم به رضای خدا و از این همه صبر و آرامش تمام ملائک متعجب شدند. همچنین در زیارت امام حسین(ع) می خوانیم این نوری است که هیچ وقت خاموش نمی شود و هیچ کس نمی تواند آن را خاموش کند.

حجت الاسلام استیری در ادامه از اهمیت حجاب در جامعه سخن گفت و فرمود: نماد یک زن محجبه را در جامعه اسلامی دارند از بین می برند تا نماد یک زن غربی را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه عامل این انحراف در جامعه دوری از ذکر و معنویت و عافیت طلبی می باشد، اظهار داشت: نماز بالاترین ذکر خداست و باید درباره اهمیت و اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی مان  بیشتر مطالعه نمائیم.

وی با تشریح آثار و پیامدهای حفظ حجاب در جامعه آن را زمینه ساز آرامش و موجب ایمنی در برابر آسیب های اجتماعی معرفی و تاکید کرد: امروز باید در مورد حجاب در جامعه امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد. این یک جنگ شناختی است و یکی از مباحث روز جامعه و مورد نیاز شما خواهران می باشد، یکی از ابعاد جنگ شناختی اصل بیان خواسته های دشمن از رفتار و گفتار نفوذیان در جامعه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار