فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید وامور ایثارگران:

تحول و رویش از ویژگی‌های مهم نهضت امام حسین(ع) بود

زنجان- فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تحول‌گرایی و رویش را از مهمترین ویژگی‌های نهضت امام حسین(ع) در قیام عاشورا بود.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۶۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

تحول و رویش از ویژگی‌های مهم نهضت امام حسین(ع) بود

به گزارش خبرگزار بسیج زنجان؛ سرهنگ فریبرز خزایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام وبا تسلیت ایام محرم با بیان اینکه تحول‌گرایی و رویش از مهمترین ویژگی‌های نهضت امام حسین (ع) در قیام عاشورا بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) حج واجب خود را تبدیل به حج عمره کرد تا توجه همه به وی جلب شود چرا که در شرایط آن دوران و فشار‌های یزیدیان قصد داشت راه و روش جد خود را احیا کند.


وی با بیان اینکه قطعا و یقینا امام حرکت خود را بر مبنای یک تحول در رفتار اجتماعی آن دوران آغاز کرده و قیام خود را علنی کرد، تصریح کرد: فرد تحول‌خواه باید باور به تحول داشته باشد و اگر اعتقاد بر این امر نباشد تحولی اتفاق نخواهد افتاد.


خزائی بینش و دانش در قیام را نیز از مراحل تحول عنوان کرد و ادامه داد: اراده و انگیزه ایجاد تحول نیز باید در فرد وجود داشته باشد تا بتواند موفق شود که امام حسین (ع) نیز در این مرحله موفق عمل کرده است.


وی با بیان اینکه تفکر قیام امام حسین (ع) پس از گذشت سال‌ها همواره در جهان امروزی زنده و پویا است، افزود: انتخاب روش صحیح نیز به نوبه خود مهم بوده و در هر محیطی نیز یک نسخه یکسان وجود ندارد و رفتار‌های مختلف را می‌طلبد که شهدای والامقام نیز با انتخاب درست و با تاسی از امام حسین (ع) قدم در راه ایثار و فداکاری گذاشتند و به دلیل وجود مغناطیس امام حسین (ع) این مسیر همواره ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار