زنجان - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مؤلفه های دینی است که امام حسین (ع) بر آن تاکید داشت.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۷۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مؤلفه های دینی است که امام حسین (ع) بر آن تاکید داشت

حجت‌الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش،اظهار داشت:امام حسین علیه السلام هدف از قیام را در نامه‌ آخر خود به برادرشان محمد حنفیه نوشته بودند و هدفی جز احیای امر به معروف و ادامه دهنده راه حق جد خود پیامبر اکرم(ص) نداشتند.

وی با اشاره به نامه امام حسین علیه السلام «وَ اِنّی لَمْ اَخْرُجْ اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً وَ اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاِصْلاحِ فِی اُمَّةِ جَدّی صلی الله علیه و آله اُریْدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ وَ اَسیْرُ بِسیرَةِ جَدّی وَ اَبی علی بن ابی طالِبٍ علیه السلام ؛ من برای سرکشی و خوشگذرانی و فساد و ستم [از مدینه به سوی کربلا[ خارج نشدم؛ بلکه فقط برای دنبال کردن اصلاح امّت جدّم [قیام کردم و[ خارج شدم و تصمیم گرفته ام که امر به معروف و نهی از منکر نمایم و سیره جدّم [رسول خدا صلی الله علیه و آله ] و پدرم علی بن ابی طالب علیه السلام را دنبال نمایم.»،گفت: این نامه هدف حضرت از قیام اصلاح جامعه از ظلم و ستم و حاکم ظالم زمان یزید بن معاویه است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بزرگترین معروفات ولایت الهی و بزرگترین منکرات ولایت طاغوت است،عنوان کرد:جهل و نجات مردم از ضلالت و گمراهی و همچنین ایجاد امنیت برای بندگان خداوند از دیگر اهداف امام حسین علی السلام از قیام بود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئله مهم پس از قیام امام نتیجه قیام است،افزود:پس از گذشت چهارده قرن تا کنون تنها عاملی که باعث حفظ دین اسلام بوده است خون امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه دین مبین اسلام محمدی القدوس و حسینی البقا است، خاطرنشان کرد:خداوند پیامبر گرامی اسلام را با دین حق مبعوث کرد و امام حسین علیه السلام با قیام و خون خود اسلام را زنده نگاه داشت.

وی با اشاره به اشعار کفر یزید بن معاویه در برابر سرمبارک امام حسین علیه السلام لعِبَتْ هاشمُ بالملکِ فلا خبرٌ جاءَ ولاوحی نَزَلْ ،بنی هاشم با سلطنت و حکومت بازی کردند و گرنه خبری نیامده بود و وحیی نازل نشده بود،تصریح کرد: یزید ملعون همه را انکار می کرد و این خون امام حسین علیه السلام بود که تمام حیله و توطئه های آنان را برملا کرد و پس از آن هیچ نتوانست در مقابل دین مبین اسلام بایستد و امام حسین علیه السلام احیا کننده دین اسلام شد.

ارسال نظرات