خبرهای داغ:
سردار معروفی در دهمین یادواره شهدای پایگاه بسیج شهدای لاسجرد گفت: محافظان حقیقی ناموس و میهن آن کسانی هستند که هزارن اسیر و حدود ۱۸۸ هزار شهید داده‌اند، اما اجازه ندادند پای نحس بیگانه به سرزمین مقدس ما و دست نحس بیگانه به دامان پاک ناموس ما برسد. این غیرت دین، غیرت انقلابی و غیرت ملی ملت بزرگ ایران است.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۷۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

مدافعان حقیقی ناموس و میهن آن کسانی هستند که بیش از ۱۸۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند تا دست بیگانه به دامان پاک ناموس میهن نرسد

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار معروفی در دهمین یادواره شهدای پایگاه بسیج شهدای لاسجرد در محل مسجد سیدالشهدا علیه السلام محله نبرد، با اشاره به اینکه حتی اگر در دفاع مقدسمان که ده‌ها خروجی عزت و شرف از آن داریم را کنار بگذاریم و فقط به همین یک خروجی توجه کنیم، این عزت و بزرگی ملت ایران در تاریخ باقی خواهد ماند، افزود: شهید بزرگوار و عزیزمان حاج قاسم عزیز جمله معروفی خطاب به ملت شریف ایران دارند که می‌فرمایند: «ما ملت امام حسینیم. ما ملت شهادتیم» که باید به معنای حقیق آن توجه شود و نباید بصورت سطحی از آن عبور کرد.

وی در بیان معنی این جمله شهید سلیمانی عنوان کرد: در کربلای جاوید و مانگار بیست یا سی هزار نفر در مقابل ۷۲ نفر قرار گرفتند که حقیقت دین بودند. اما آن کثرت جمعیت دشمن، آن چند ده هزار نفر نتوانستند روی ذائقه امام و حجت خدا و یاران حجت خدا اثر بگذارند و محاسبات آن‌ها را تغییر بدهند. ما ملت امام حسینیم یعنی جبهه دشمن نمی‌تواند روی ملت امام حسین و ملت شهادت اثر بگذارد و محاسبه و ذائقه او را تغییر دهد. چون این ملت، ملت امام حسین است. ۷۲ نفر در مقابل سی هزار نفر خواهد ایستاد.
ایشان ضمن بیان اینکه عاقبت و اثر جاوید از آن متقین است افزود: آیا امروز اثری از آن سی هزار نفر و حاکمان آن زمان در تاریخ مشاهده می‌کنید؟ اما ما دعا می‌کنیم خدایا ما را با غلام حبشی امام حسین (علیه السلام) محشور کن. امام ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) که نائب امام زمان و حجت خداست در اصفهان فرمودند که از خدا می‌خواهم که خاک کف پای غلام حبشی امام حسین (علیه السلام) باشم.
این سردار سپاه، گفت برای درک بهتر این موضوع خوب است امسال مانور شیعه و مانور امیرالمومنین و عاشورائیان را در اربعین امسال ببینید که چه کسی در تاریخ ماندگار و جاوید شد؟ این مراسمات شب عاشورا و ایام محرم بعد از ۱۴۰۰ سال را ببینید.
معروفی در پاسخ به این پرسش که چطور دشمن نمی‌تواند روی ذائقه و محاسبه ما اثر بگذارد؟ اظهار داشت: این مهم تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما دشمن‌شناس واقعی و امام شناس واقعی باشیم. باید امام را شناخت تا بتوانیم دشمن او را بشناسیم. در تاریخ اسلام هر جا مسلمین شکست خوردند یا امام را نشناختند یا دشمن امام را نشناختند.
وی با طرح این سوال که چرا همه حملات توسط دشمن ما روی، ولی و حجت خداست؟ پاسخ داد:، چون آن‌ها می‌بینند که این دیدگان تیزبین جهان اسلام چطور دقیق رصد می‌کند و محاسبات چندین ساله دشمن را بر هم می‌زند. ببینید بیست و یک سال در جبهه مقاومت این امام ما و یارش شهید سلیمانی چه کردند و اسلام و مسلمین را عزیز کردند و دشمنان اسلام را منکوب کردند.
سردار معروفی با تاکید بر اینکه آن چیزی که امام ما در رابطه با دشمن ما می‌فرمایند یک تحلیل نیست بلکه یک حقیقت و علم است تصریح کرد: دشمن ما نه قابل اعتماد است نه قابل اطمئنان است و نه قابل پیش‌بینی است.
وی با اشاره به پیروز بزرگ ملت ایران در عملیات کربلای ۵ پس از عدم فتح کربلای ۴، افزود: دشمنان ما اوج پیروزی ملت ایران را دیدند. شورای امنیت سازمان ملل در مقابل عظمت ملت ایران زانو زد و قطعنامه ۵۹۸ را صادر کرد. قبل از قطعنامه ۵۹۸ هر قطعنامه‌ای صادر شده به ضرر ما بوده. اما تنها قطعنامه‌ای که حقوق ایران، حاکمیت بر جزایر، موضوع اروند، تنبیه متجاوز، تعیین غرامت، تبادل اسرا و... در آن دیده شد همین قطعنامه است. اما آمریکایی‌ها چه کردند؟ آن‌ها درست در زمانی که ما در اوج پیروزی بودیم جنگ خلیج فارس را به راه انداختند و سکو‌های نفتی ما را هدف قرار دادند. کشتی‌های ما را زدند. امنیت تردد تجاری به عراق درست کردند و بعد هم هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار دادند. همه این‌ها چه زمانی بود؟ در زمان اوج قدرت و پیروزی ما! واضح است که این دشمن نمی‌تواند عظمت و بزرگی ملت ایران را ببیند. اینجاست که می‌گویم دشمن شناسی و امام شناسی را باید سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم.
ایشان با بیان خاطره‌ای از از شهید بزرگوار سلیمانی بیان داشت: ضمن اینکه خود خیلی اعتقادی به خاطره گویی در مکتب ایشان ندارم بلکه باید نظامات مکتب ایشان را تعریف کنیم که تاکنون چهل و شش نظام تربیتی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، ولایی، خانواده و... از مکتب ایشان استخراج و مکتوب کرده‌ایم، اما اینجا یک خاطره‌ای از نظام تربیتی ایشان می‌گویم که مربوط است به حدود ۲۷ سال پیش. ایشان در کرمان فرمانده لشکر و قرارگاه قدس بود. من در آن زمان در تیپ مشغول بودم آمدم کرمان و شب در مهمانسرا بودم. شهید سلیمانی به مهمانسرا آمد برای دریافت گزارش و برخی امور کاری خیلی به من اصرار کرد که شب را به منزل ایشان برویم. ما زیاد به منزل ایشان رفته بودیم. به زور ما را از مهمانسرا به منزل برد. در منزل ایشان سر سفره نکاتی را گفت که مربوط به خانواده و بچه‌هایش بود که من این‌ها را بیست و چند سال پیش خودم به امانت نگه داشتم بعد از شهادت برای بچه‌ها تعریف کردم. موقع خواب پیش من آمد در حالیکه پارچ آبی هم با خودش آورده بود بدون مقدمه به من گفت حسین! من از خدا دو چیز خواستم. گفتم خدایا اگر من بخواهم به انقلابت خدمت کنم – این وصیت‌نامه‌ای که از ایشان می‌بینید سال ۹۷ نوشته نشده بلکه ثمره یک گفتمان تربیتی در نظام ولایی چهل ساله است – باید خودم را وقف کنم. کسی که خودش را وقف کرد از خودش عبور می‌کند. دیگر جایگاه و درجه و... برایش ارزش ندارد. اصلش می‌شود دین خدا، اهلبیت، انقلاب و مردم و خودش می‌شود سپر بلای مردم. این خیلی مهم است.
نکته دومی که باید نظام تربیتی عاشورائیان باشد. اینکه: ایشان انگشتش را روی شقیقه سرش گذاشت و گفت: من از خدا خواستم که اینقدر به من مشغله بدهد که اصلا نتوانم فکر گناه بکنم؛ و شما دیدید حضرت آقا منزل حاج قاسم که رفتند به استحکام درونی ایشان اشاره کردند و بعد فرمودند: حاج قاسم از نفسش عبور کرده بود؛ و در هجدهم دیماه که مردم قم به دیدار ایشان مشرف شده بودن ایشان در آن دیدار فرمودند من در برابر شخصیت این مرد تعظیم می‌کنم. چه کسی؟ نایب امام زمان!
سردار معروفی ضمن تاکید بر اینکه نباید انسان در راه اسلام و اهلبیت و نوکری مردم خسته بشود و احساس کند که بازنشسته شده است، افزود: معیار ما در انقلابمان باید این ادبیات باشد. نه با نگاه جناحی و حزبی و گروهی به مردم خود نگاه کنیم. بلکه با حقیقت دین باید نگاه کنیم تا بتوانیم به مردم خود خدمت کنیم.
وی در بخش پایانی صحبت خود به یک نظام دیگر از نظامات مکتب شهید سلیمانی یعنی نظام ولایی اشاره کرد و گفت: با شناخت ۳۸ ساله از ایشان عرض می‌کنم، نظام ولایی حاج قاسم نظام ولایت‌پذیری نیست بلکه از آن بالاتر است؛ نظام ولایت‌باوری است. یعنی چه؟ یعنی حاج قاسم منتظر فرمان و فتوا و سخن و نامه‌ی امام و حجت خدا نیست. شهید سلیمانی در نظام ولایی خود به خود به میل امامش کار می‌کند. این همان درس کلاس عباس و حسینی شدن است.
ایشان با بیان جمله‌ای کمتر شنیده شده از شهید سلیمانی گفت: شما تنها وصیت‌نامه و برخی از کلیپ‌های ایشان را دیده‌اید که می‌گوید و الله و الله و الله یکی از شئون مهم ولایت‌مداری اطاعت از این حجت خداست؛ و یا نظیر این جمله که جمهوری اسلامی حرم است، این‌جا خیمه‌گاه رسول الله و خیمه‌گاه سیدالشهداست. این جملات را شما همه دیدید و شنیدید. ولی این عصاره ملت ایران یک کار بزرگی را انجام داده‌اند که کمتر خبر دارید و آن کاری است که ایشان در موقوف‌نامه بیت الزهرا انجام دادند. شهید حاج قاسم سلیمانی چندی قبل از شهادت با دستخط خودش در صفحه چهارم موقوف‌نامه بیت خودش نوشته: این مکان مقدس موقوفه صدیقه طاهره فاطمه طاهره سلام الله علی‌ها است هر کس در این مکان سخنرانی می‌کند و روضه می‌خواند باید محب اهلبیت باشد - که البته هر مسلمی محب است - و اضافه کرده است که: و باید حتما محب امام خمینی و امام خامنه‌ای باشد؛ که انشاء الله ما این مطلب را امسال در هفته دفاع مقدس رسماً منتشر خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها