حجت الاسلام دکتر صفری مشاورخانواده و کارشناس مسائل تربیتی

مراسم عزای پنجمین روز از ماه محرم در سپاه رودان برگزار شد .

در زندگی مشترک ارکانی وجود دارد رکن اول اصول همسر داری است ،
کد خبر: ۹۵۲۸۸۰۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

برگزاری مراسم پنجمین روز از ماه محرم در سپاه ناحیه رودان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ مراسم عزای پنجمین روز از ماه محرم در سپاه رودان برگزار شد .
حجت الاسلام دکتر صفری مشاورخانواده و کارشناس مسائل تربیتی درراین مراسم گفت : یکی از موضوعات مهم مبحث خانواده و خانواده داری است که اگر انسان اصول و قواعدش را نداند حتما درزندگی به چالش میخورد و زندگی ای که باید مایه آرامش باشد باعث زجر و زحمت می شود.
در زندگی مشترک ارکانی وجود دارد رکن اول اصول همسر داری است ، رکن دوم اصول فرزند آوری و تولید نسل است درواقع همانطور که کاشتن بذر به زمان و مکان مناسبی نیاز دارد تولید نسل نیز نیاز به شرایطی دارد که باید رعایت شود وبدون رعایت این شرایط ممکن است تولید نسل ناقص یا حداقل با بیماریهایی رو به رو شود .
رکن سوم مسئله تربیت نسل است که در حال حاضر یکی از مشگلات اساسی جامعه است رکن چهارم نحوه ارتباط فرزندان با پدر و مادر است و یکی دیگر از ارکان خانواده ارتباط با فامیل و اطرافیان است که در گذشته خانواده متشکل از یک طائفه ی بزرگ بود ولی متاسفانه امروز خانواده تبدیل شده به یک جمع کوچک پدر مادر و فرزندان .
وی افزود : اولین اصل در خانواده مربوط به همسر داری است در این اصل ۴نیاز باید پاسخ داده شود نیازهای مالی نیازهای جنسی نیازهای عاطفی و نیازهای معنوی اگر زوجین بتوانند این ۴اصل را به تعادل برسانند غیر از جسم روح نیز پیوند پیدا می کند و این زوجیت به ابدیت می رسد .
دکترصفری تاکید کرد:سبب برخی از مشگلات که درزندگی پیش می آید برطرف نشدن نیازهای عاطفی است یکی از مسائلی که باید موردتوجه قرار گیرد دیدن خوبیهای همسراست و تشکر کردن لسانی از همسر و بیان خوبیهای اوست که میتواند زندگی را شیرین کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار